امنیت

فناوری اطلاعات

August 29, 2015
14:46 شنبه، 7ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72969

هشدار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران: نمایندگی جعلی برخی شرکت های آموزشIT برای برگزاری آزمون های بین المللی مایکروسافت و سیسکو در ایران

کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران نسبت به  فعالیت برخی  شرکت های آموزشی  حوزهIT که ادعای نمایندگی رسمی و برگزاری آزمون های بین المللی سیسکو و مایکروسافت درکشور را دارند، هشدار داد.
 
فریبا مهدیون، عضو هیات مدیره و مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان با اعلام این خبر گفت: پیروی درج اخبار و تبلیغات برخی شرکت های آموزشیحوزه فناوری اطلاعات مبنی بر برگزاری رسمی آزمون های بین المللی مایکروسافت و سیسکو در ایران، کمیسیون آموزش تحقیقات خود در رابطه با صحت اخذ این نمایندگی ها را آغاز کرد و پس از بررسی های مختلف مشخص شد برخلاف ادعای جعلی این شرکت ها هیچ یک ، دارای نمایندگی رسمی جهت برگزاری آزمون های بین المللی مایکروسافت و سیسکو در ایران نیستند.
 
مهدیون با تاکید بر ضرورت آگاهی کاربران و مخاطبان برگزاری این دوره های آموزشی در ایران گفت: براساس تحقیقات و پیگیری  های به عمل آمده از سوی کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان، هیچ یک از مراکز بین المللی برگزاری این دوره ها همچون موسسات  VUEتاکنونهیچگونهنمایندگیبهشرکت هایایرانیواگذارنکرده اند و شرکت های مدعی برگزاری این آزمون ها در تبلیغات خود ادعای خلاف واقع را مطرح می کنند.این موضوع درحالی است که تاکنون موسسات بین المللی فوق هیچ قولی مبنی بر واگذاری نمایندگی این دوره ها به شرکت های ایرانی نداده اند.
 
او درخصوص تخلف برخی آموزشگاه های IT به منظور جلب مخاطبان بیشتر و بدون ارائه اسناد معتبر در برگزاری  آزمون های بین المللی سیسکو و مایکروسافت گفت:: براساس اعلام این موسسات بین المللی، تنها شرط  اخذ نمایندگی رسمی یا انحصاری این است که شرکت ها و آموزشگاه های متقاضی بتوانند استانداردهای آموزشی مختلف این مراکزرا طی یک فرایند زمانی مشخص  کسب کنند که براساس اعلام رسمی این موسسات، تاکنون هیچ آموزشگاه IT در ایران موفق به دریافت این نمایندگی رسمی از سوی شرکت های VUE نشده اند.
 
مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این رابطه ادامه داد: درطی سالیان متمادی گذشته و حتی قبل از بحث توافق هسته ای، این موسسات آمریکایی هیچ نمایندگی درایران نداشته اند، بنابراین مشخص است که با رفع برخی تحریمها، همکاری با این موسسات به شرایط دیگری از جمله رفع تحریمهای آمریکا مرتبط می شود.
 
 مهدیون با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از طریق سازوکارهای نظارتی خود به تخلف این آموزشگاه ها به دلیل طرح ادعای جعلی دریافت نمایندگی رسمی موسسات آمریکایی فوق رسیدگی خواهد کرد، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای از طریق  ابزار نظارتی خود و با هماهنگی نهادهای متولی این حوزه تخلف این آموزشگاه ها را مورد پیگیری و رسیدگی قرار می دهد.
 
او دراین رابطه تاکید کرد: متاسفانه بازار فناوری اطلاعات گاهی اوقات شاهداغراقها و مطالبی خلاف واقع از سوی برخی فعالان متخلف این حوزه می شود که علاوه بر رواج بی اعتمادی مخاطبان و افکار عمومی در بازار،به کسب و کار دیگراعضای صنف لطمه ای جبران ناپذیر وارد میکند. 
 
مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به لزوم اطلاع رسانی سازمان درخصوص ادعای خلاف واقع و تخلف این شرکت ها گفت: تمامی مراجعه کنندگان و کاربرانی که برای  حضور دراین دوره ها براساس ادعای خلاف واقع شرکت های آموزشی ثبت نام کرده اند، می توانند موضوع را برای پیگیری به دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران اطلاع دهند تا سازمان براساس ضوابط قانونی موضوع را پیگیری کند. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.