فناوری اطلاعات

September 4, 2015
14:06 جمعه، 13ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73117

Uber بسته‌های شما را هم درب منزل می‌رساند

کاربری که حتی در دورافتاده‌ترین نقاط سانفرانسیسکو هم زندگی می‌کند، تمام مایحتاج زندگی خود را می‌تواند از روی گوشی هوشمند سفارش دهد و بدون آنکه از خانه بیرون رود همه آنها را در اختیار بگیرد. مواد غذایی، انواع کتاب، سرویس خشک‌شویی، سرویس پست، گل، تعمیرکار اتومبیل و … از جمله مواردی هستند که برای سفارش آنها نیاز نیست از خانه بیرون رفت و فقط کافی است از روی گوشی آنها را سفارش داد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با این وجود باید توجه داشت تمام شرکت‌هایی که خدمات مذکور را ارایه می‌دهند نیازمند آن هستند که یک فرد را به صورت فیزیکی به درب منزل کاربر بفرستند. چه اینکه قرار باشد برای کاربر سرویس خاصی ارایه شود یا اینکه بسته ویژه حمل شود، مامور مربوطه باید درب خانه او برود. این مسئله باز هم کمکی به ترافیک نمی‌کند و به میزان قابل ملاحظه از ترافیک‌های شهری نمی‌کاهد.

ولی بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی Re/code، مرکز ارایه سرویس مسیریاب Uber با شرکت‌های مذکور وارد همکاری شده است تا مشکلاتی که به آن اشاره کردیم از میان برداشته شود.

استارت‌آپ Uber که این روزها بسیار محبوب شده است و سرویس آن شهرت جهانی دارد، مهم‌ترین نیاز شرکت‌های مذکور که یک راننده شخصی برای ارسال محصولات و خدمات باشد را در اختیار آنها قرار می‌دهد. این یک تجارت چند میلیارد دلاری محسوب می‌شود که شرکت Uber آغاز کرده است.

شرکت Uber هرگز در زمینه ارسال محصولات فعالیت خاصی انجام نداده بود. اگرچه ارسال محصولات و خدمات به صورت محلی رایگان انجام می‌شود، ولی Uber قصد دارد این کار را برای تمام نقاط آمریکا کاملا رایگان به انجام برساند.

این شرکت در مرحله نخست سرویسی را با نام UberEATS برای شهرهای سانفرانسیسکو، لس‌آنجلس، نیویورک و تورنتو ارایه کرده است که محصولات و خدمات مورد نیاز ساکنان آنها را در کمتر از 10 دقیقه به دستشان می‌رساند.

البته شرکت Uber برای ارایه بی‌نقص سرویس خود همکاری‌هایی را با چند شرکت بزرگ آغاز کرده است که از جمله آنها می‌توان به Gilt Groupe  اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.