اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

September 4, 2015
14:10 جمعه، 13ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73119

88 درصد اپراتورهای جهان از سیستم DAS استفاده می‌کنند

به طور کلی 20 شرکت مخابراتی بزرگ جهان که در زمینه ارایه خدمات کابلی، ارتباطی، اینترنتی و رقابتی فعالیت می‌کنند پیش‌بینی می‌کنند حجم فعالیت سیستم‌های توزیع‌شده آنتن (DAS) در شبکه آنها بین سال‌های 2015 تا 2018 میلادی سه برابر شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سیستم DAS توسط اپراتورهای مخابراتی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و در فرودگاه‌های بزرگ، استادیوم‌ها، مراکز تفریحی، مراکز خرید و … نصب می‌شود تا امکان پوشش‌دهی کامل شبکه‌ مخابراتی فراهم شود و در شرایطی که دسترسی به سیستم‌های سلولی کوچک وجود ندارد، خدمات مورد نیاز از طریق آن ارایه شود.

«استفان ترال» مدیر مرکز زیرساخت‌های موبایلی شرکت تحقیقاتی IHS گفت: «از آنجایی که شبکه‌های موبایلی جهان از سیستم 2G به 3G و LTE مهاجرت می‌کنند، زیرساخت‌های DAS می‌توانند از حالت ایستا به حالت پویا تبدیل می‌شوند و مبتنی بر کابل‌های فیبر نوری ارتباطات بیشتری را برقرار می‌کنند. این زیرساخت‌ها برای برقراری ارتباطات از راه دور با انرژی کم به کار می‌روند و در کشورهایی مانند کره جنوبی و چین کاربردهای فراوان دارند».

مرکز تحقیقاتی IHS بر پایه بررسی‌های خود اعلام کرد 88 درصد اپراتورهای جهان یک مدل از زیرساخت‌های DAS را در اختیار دارند و همچنین 100 درصد سیستم‌های DAS که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند توسط اپراتور مربوطه سرمایه‌گذاری و نصب می‌شوند.

این مرکز تحقیقاتی دریافت که پوشش‌دهی مناسب و دسترسی آسان به خدمات مربوطه مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که باعث می‌شود اپراتورها سراغ زیرساخت‌های DAS بروند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.