اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

September 7, 2015
18:21 دوشنبه، 16ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73188

755 میلیون کاربر جهانی مشترک شبکه مخابراتی LTE

انجمن جهانی تامین‌کنندگان سیستم‌های موبایلی (GSA) تایید کرد تعداد مشترکان شبکه جهانی LTE همچنان در حال افزایش است و سرعت پذیرش مشترکان جدید در آن نسبت به دیگر سیستم‌های ارتباطی موبایلی بیشتر است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تحلیل اطلاعات مربوط به مشترکان مخابراتی جهان که توسط این انجمن صورت گرفته و مرکز Ovum گزارش نهایی آن را منتشر کرده است نشان می‌دهد که در فصل دوم سال جاری میلادی تعداد مشترکان شبکه مخابراتی LTE در جهان از تعداد مشترکانی که خدمات دیگر فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی را مورد استفاده قرار می‌دهند بیشتر شد.

تا تاریخ 30 ژوئن 2015 تعداد مشترکان شبکه مخابراتی LTE در سراسر جهان از 755 میلیون نفر هم فراتر رفت تا رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد.

«آلان هادِن» مدیر تحقیقات مرکز GSA در این خصوص گفت: «طی سال گذشته 441 میلیون مشترک جدید به مجموع افرادی که خدمات LTE را در جهان به کار می‌گیرند اضافه شد که این رقم رشد 140 درصدی را نشان می‌دهد. برای نخستین بار سهم LTE از بازار مخابراتی جهان توانست از 10 درصد هم بیشتر شود تا به طور دقیق‌تر 10.44 درصد مشترکان موبایلی جهان مشترک این شبکه باشند».

مرکز GSA پیش‌بینی کرده است که پایان سال 2015 میلادی تعداد مشترکان شبکه مخابراتی LTE در جهان از مرز یک میلیارد نفر هم عبور می‌کند.

در فصل دوم سال 2015 میلادی 113.5 میلیون مشترک جدید به شبکه جهانی LTE اضافه شد که این رقم 52 درصد از مشترکان جدید شبکه‌های 3G/WCDMA-HSPA بیشتر بود. این شبکه‌ها طی دوره زمانی مذکور در مجموع 74.4 میلیون مشترک جدید جذب کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.