تلفن همراه

گوشی

September 8, 2015
8:31 سه شنبه، 17ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73191

شایعه: سامسونگ به کمک مهندسین خود پردازنده‌ اسنپدراگون 820 را برای گلکسی اس 7 بهینه‌ می‌کند

در حالی که هفته‌ی گذشته یکی از منابع خبری کره‌جنوبی مدعی شد سامسونگ در حال بررسی عرضه‌ی گلکسی اس 7 در دو نسخه‌ی متفاوت با نسل بعدی پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ و اسنپدراگون ۸۲۰ است، امروز اعلام شد این غول کره‌ای برای بهینه‌سازی تراشه‌ی S820 از مهندسان خود کمک می‌گیرد.
 
 بعد از اینکه سامسونگ به دلایل مختلف از به کار بردن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ در پرچمداران خود سرباز زد، این شائبه وجود داشت که به همین روند ادامه دهد که شایعات جدید از عرضه‌ی گلکسی اس 7 در دو نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و نسل بعدی تراشه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ خبر دادند.
 
شاید سامسونگ بعد از مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ نسبت به همکاری با کوالکام تردید دارد؛ ولی از طرف دیگر نمی‌تواند قدرت و توانایی‌های تراشه‌های تولیدی این کمپانی را نادیده بگیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته با تیمی از مهندسان خود روی بهینه‌سازی پردازنده‌ی اسنپدراگون کار کند تا با خیال راحت روی گلکسی اس 7 از آن بهره ببرد.
 
یکی از جزئیاتی که امروز منابع خبری به آن اشاره کرده‌اند این است که سامسونگ اولین شرکتی است که توانسته به نمونه‌های تستی پردازنده‌ی S820 دسترسی داشته باشد. حالا این فرایند توسعه نشان می‌دهد، سامسونگ قطعا سفارش تولید پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۲۰ با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فناوری FinFET را با کوالکام ارائه کرده است. با این وجود هنوز نام منبع فاش‌کننده مشخص نشده و اطلاعات بیشتری در اختیار وب‌سایت‌ها قرار نگرفته است.
 
بعد از مشکلات گرمایی که به ویژه برای نسل اول پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۱۰ به وجود آمد، حالا کوالکام روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ حساب ویژه‌ای باز کرده است. اگرچه این تولیدکننده‌ی تراشه‌ها اعلام کرده اسنپدراگون ۸۲۰ یک پردازنده‌ی قدرتمند با معماری سفارشی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ است که نسبت به تراشه‌ی اس ۸۱۰ و پردازنده‌ی گرافیگی آدرنو ۴۳۰ تا ۴۰ درصد سریعتر است و روی آن از سیستم داخلی مقابله با بدافزارها استفاده شده است.
 
همچنان تمام این اطلاعات در حد شایعه بوده و هیچ منبع رسمی آنها را تایید نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.