تلفن همراه

گوشی

September 9, 2015
12:46 چهارشنبه، 18ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73202

قابلیت Hey Siri در آیفون 6S همیشه فعال خواهد بود

شرکت اپل امروز مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید را برگزار می‌کند که به گزارش AppleInsider این کمپانی در مراسم امروز از قابلیت‌‌های جدید سیری نیز رونمایی خواهد کرد.
 
شرکت اپل در مراسم امروز خود گوشی آیفون ۶اس را معرفی خواهد کرد. بر اساس آخرین گزارش‌ها سیری در آیفون ۶ اس همیشه فعال خواهد بود به طوری که کاربران می‌توانند همه‌ی فعالیت‌های خود را به این دستیار صوتی بسپارند. این قابلیت که hotwording نام دارد، در آیفون ۶ اس همانند سرویس OK Google کار خواهد کرد که این قابلیت ویژگی‌های وب‌گردی، ایجاد پیام‌ها، برقراری تماس، کنترل کردن تمامی قابلیت‌های دستگاه را با دستیار صوتی امکان‌پذیر خواهد کرد. دستیار صوتی اپل قابلیت‌های مشابه دستیار گوگل را فراهم می‌کند.
 
بر اساس گزارش اخیر دستور Hey Siri همانند دستور مشابه در آی‌او‌اس ۸ است، به این معنی که این قابلیت می‌تواند آن را از همه‌ی نقاط سیستم عامل فرا خواند. به عنوان مثال کاربران در حین نوشتن ایمیل یا iMessage می‌توانند توسط قابلیت Hey Siri درخواست کنند تا تقویم را به منظور پیدا کردن تاریخ خاصی بررسی کند. 
 
هنوز به طور کامل مشخص نیست که اپل این قابلیت را در بطن سیستم عامل موبایل خود قرار داده است یا خیر؛ زیرا نسخه‌ی آی‌اواس ۹ بتا به قابلیت Hey Siri مجهز نشده است. برخی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که از قابلیت OK Google پشتیبانی می‌کنند دارای چیپ خاصی در برد هستند تا دستگاه را هنگام فراخوانی این قابلیت بیدار نگه دارد، خوشبختانه این ویژگی تاثیری در مصرف باتری گوشی ندارد. ویژگی جدید سیری زیاد هم دور از انتظار نیست چرا که سیری در اپل واچ نیز فعال بوده و قابلیت‌های بسیاری را ارائه می‌کند. البته سیری در اپل واچ به واسطه‌ی هیچ دکمه‌ی فیزیکی کار نمی‌کند، برای فعال کردن این ویژگی صاحبان اپل واچ باید دست خود را کمی بالا برده و دستور Hey Siri را تکرار کنند.
 
همان‌طوری که در رویداد WWDC امسال نیز گفته شد، سیری در آی‌اواس ۹ دارای قابلیت‌های بسیاری است. در نسخه‌ی جدید سیری می‌توان پرسش‌های جدیدی از وی پرسید مثلا می‌توان از سیری در خواست کرد تا تصاویر ماه خاصی از سال در منطقه‌ای مشخص نمایش داده شود. در حقیقت پیدا کردن تصاویر موجود در آیفون به کمک سیری یکی از قابلیت‌های جالب توجه آن است.
 
به عنوان مثال اگر تصاویری از آخرین مسافرتی که هفته‌ی گذشته داشته‌اید در آیفون خود نگه داشته‌اید، با استفاده از قابلیت سیری می‌توانید آن‌ها را سریع‌تر باز کنید. iOS 9 تمامی تصاویر سلفی را که ثبت کرده‌اید و سیستم عامل تصویر شما را شناسایی کرده در یک آلبوم جداگانه نگه‌داری می‌کند؛ به همین دلیل می‌توانید با گفتن عبارت Siri, show me my selfies تمامی تصاویر سلفی خود را با کمک سیری نمایش دهید.
 
انتظار می‌رود شرکت اپل در رویداد امروز از نسل جدید گوشی‌های آیفون و اپل تی‌وی جدید رونمایی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.