تبلت

تلفن همراه

September 12, 2015
14:16 شنبه، 21ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73270

تبلت‌هایی با قیمت ۴۵٠ تا ۵ ‌میلیون تومان

گزارش‌های بازار فناوری اطلاعات ایران نشان می‌دهد تبلت‌ها توانسته‌اند به‌خوبی جای خود را در بازار باز کرده و حتی تا حدودی به جای گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرند. شاید رونق تبلت در بازار موجب شده تا قیمت این محصول از ١۵٠‌ هزار تا پنج ‌میلیون تومان خرید و فروش شود.
 
برای مثال تبلت سامسونگ گلکسی (GALAXY SAMSANG)، با صفحه نمایش ١٠,١ اینچ، RAM ١.۵ گیگابایت، حافظه داخلی ١۶ و دوربین سه مگاپیکسل به قیمت ٩٢۵ ‌هزار تومان، در بازار عرضه می‌شود. تبلت سامسونگ با صفحه نمایش ٩.٧ اینچ، حافظه دو گیگابایت، دوربین پنج اینچ و سیستم اندروید نسخه پنج به قیمت یک‌میلیون‌و ١٣٠ ‌هزار تومان فروخته می‌شود. تبلت سامسونگ گلکسی نسخه اندروید ۴.۴ با صفحه نمایش هفت اینچ، حافظه یک گیگابایت و کیفیت دوربین دو مگاپیکسل نیز ۴۴۵ ‌هزار تومان است. تبلت لنوو (LENOVO)، با صفحه نمایش هشت اینچ، RAM  ٢گیگابایت و دوربین هشت مگاپیکسل حدود ٧٣۵‌ هزار تومان قیمت دارد. تبلت لنوو (LENOVO) با صفحه نمایش هشت اینچ، نسخه اندروید ۴.٢، حافظه یک گیگابایت و دوربین پنج مگاپیکسل به قیمت ۴٧۵ ‌هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
تبلت توشیبا (TOSHIBA) با صفحه نمایش هشت اینچ، حافظه دو گیگابایت و دوربین عکاسی هشت مگاپیکسل نیز ٩٧٠‌ هزار تومان است. تبلت مایکروسافت (MICROSOFT)، با صفحه نمایش ١٢ اینچ، حافظه چهار گیگابایت و دوربین پنج مگاپیکسل حدود سه‌میلیون‌و ٣٠٠ ‌هزار تومان عرضه می‌شود. تبلت مایکروسافت (MICROSOFT)، با صفحه نمایش ١٠.۶ اینچ، حافظه هشت گیگابایت و دوربین یک مگاپیکسل به قیمت چهار‌میلیون‌و ٨٧٠‌ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
تبلت اپل ipad با صفحه نمایش ٧.٩ اینچ، حافظه یک گیگابایت و دوربین پنج مگاپیکسل نیز حدود یک‌میلیون‌و ٧٨٠‌ هزار تومان است. تبلت ایسوس (ASUS) با صفحه نمایش هفت اینچ، اندروید ۴.۴ حافظه یک گیگابایت و دوربین پنج مگاپیکسل حدود ۵١٢ ‌هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. تبلت هواوی (Huawei) با صفحه نمایش هفت اینچ دوربین ١٣ مگاپیکسل، حافظه داخلی ١۶ اینچ نیز ٧٨۵ ‌هزار تومان فروخته می‌شود. یکی از بارزترین تفاوت‌های تبلت‌ها در اندازه صفحه نمایش است که از این لحاظ می‌توان تبلت‌ها را سه دسته تقسیم کرد. تبلت‌های هفت تا هشت اینچ (تبلت‌های کوچک)، تبلت‌های هشت تا ١٠ اینچ (تبلت‌های متوسط و نیمه بزرگ) و ١٠ اینچ و بزرگ‌تر (تبلت‌های بزرگ) تقسیم می‌شوند.
 
یکی از موارد مهمی که در خرید تبلت باید به آن توجه شود، پردازنده دستگاه است. این قطعه وظیفه اصلی پردازش اطلاعات و آماده‌سازی آن را بر عهده دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که پردازنده همه چیز دستگاه نیست، درواقع باید پردازنده‌ای انتخاب شود که برای نیاز کاربر کافی باشد، چون در مواقعی کاربران پردازنده‌ای را انتخاب می‌کنند که قیمت بالایی دارد، اما ظرفیت آن بسیار بیش از نیاز و استفاده آنهاست. بخش دیگری که هنگام استفاده از تبلت نقش مهمی ایفا می‌کند، سیستم‌عامل دستگاه است. تنها رابط کاری کاربر با سخت‌افزار و بهره‌مندی از سخت افزار تبلت سیستم‌عامل است. امروزه سازندگان ترجیح می‌دهند در تبلت‌های خود از سیستم عامل‌های معروف و پرطرفداری همچون اندروید و IOS و ویندوز استفاده کنند.
 
یکی دیگر از موارد مهم در تبلت‌ها، رم (RAM) آنهاست. هرچقدر رم دستگاه بالاتر باشد، سرعت کار و سرعت پاسخ‌گویی تبلت بالاتر بوده و می‌توان راحت‌تر و با اطمینان خاطر بیشتر با تبلت کار کرد. نکته دیگر در تبلت‌ها صفحه نمایش است. صفحه نمایش تبلت‌ها باید وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. نوع صفحه نمایش، نوع صفحه لمسی، وضوح و ابعاد تصویر از اصلی‌ترین پارامترهای صفحه نمایش است. امکانات دیگری از جمله موتور پردازشگر تصویر، انواع حس‌گر، تاچ چند لمسی و… از دیگر ویژگی‌هایی هستند که در کنار ویژگی‌های اصلی قرار می‌گیرند و به نوعی در اکثر تبلت‌ها مشترک است.
 
همچنین مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، wifi یا به‌طور کلی شبکه‌های ارتباط اینترنتی است؛ با توجه به اینکه اصلی‌ترین کاربرد تبلت، استفاده از اینترنت است بهتر است که از نسخه wifi قوی‌تری پشتیبانی کند یا اگر تبلتی قابلیت نصب سیم‌کارت دارد خوب است که از شبکه‌های رادیویی نسل جدیدتری پشتیبانی کند. همچنین بلوتوث و دیگر روش‌های ارتباط بی‌سیم از جمله NFC و DLNA از دیگر قابلیت‌هایی است که بهتر است تبلت از آن برخوردار باشد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.