فناوری اطلاعات

September 12, 2015
15:39 شنبه، 21ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73277

رئیس سازمان نصر کشور: الکامپ را متفاوت و آبرومند برگزار می‌کنیم

روز گذشته سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در یک نشست خبری سیاست‌های نصر کشور درخصوص برگزاری الکامپ بیست‌ویکم را اعلام کرد. اوایل شهریور ماه سال جاری این سازمان بعد از سال‌ها اما و اگر توانست مجوز برگزاری الکامپ 21 را دریافت کند.
 
ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، با اعلام اینکه در تلاش است این دور از الکامپ را بدون هیچ حاشیه یا دعواهای همیشگی این نمایشگاه برگزار کند، گفت: مهم‌ترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات کشور نزدیک به 20 سال است که بازیچه شده و نتوانسته جایگاه رسمی خودش را داشته باشد.
 
وی با اعلام اینکه صنف رایانه ‌با گرفتن مجوز به‌عنوان مجری برای برگزاری الکامپ 21 به دنبال کسب درآمد نیست، افزود: زمانی که حکم ریاست‌جمهوری را برای ریاست سازمان نصر کشور دریافت کردم یکی از مهم‌ترین کارهایم حل مشکل چند ساله برگزاری الکامپ بود، همچنین در این زمینه هدف مجری بودن نیست بلکه هدف برگزاری یک نمایشگاه آبرومند در حوزه فاوا مدنظر است. وی بدترین دور از نمایشگاه الکامپ را دور بیستم معرفی و تاکید کرد که در نظر دارد نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم را با تعامل و هم‌فکری صنف به شکلی برازنده و در خور توجه برگزار کند.
 
 وی در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» که قرار است الکامپ 21 چه تفاوتی با الکامپ 20 داشته باشد، گفت:‌ مهم‌ترین نکته در برگزاری الکامپ 21 این است که صنف فناوری اطلاعات برگزارکننده آن است و قرار است با حضور پررنگ و پرشور اعضای صنف این نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود. همچنین این نمایشگاه با سیاست‌گذاری‌های به کار گرفته شده شروعی است بر پایان 20 سال جنجال نمایشگاه الکامپ.
 
وی تاکید کرد که نمایشگاه‌های الکامپ در دور گذشته بیشتر به مکانی برای فروش سیم‌کارت‌های رایگان و سی‌دی‌های نرم‌افزاری قفل شکسته تبدیل شده بود، اما قرار است فعالان و دوستداران صنعت آی‌تی در الکامپ 21 ساله شاهد تحولات و تفاوت‌های زیادی باشند.
 
سعادت در ادامه افزود: مذاکراتی با آقای سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، داشته‌ایم تا فضایی برای حضور شرکت‌های نوپا در این نمایشگاه  فراهم کنیم و کارهای هیجان‌انگیز انجام دهیم. سعادت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در الکامپ بیست‌ویکم شرکت‌های تکنولوژی خارجی نیز حضور دارند اعلام کرد: براساس توافقات هسته‌ای، اعلام شده است که تحریم‌های بین‌المللی در آذر ماه برداشته می‌شود به همین خاطر از آنجایی که هنوز به شکل قانونی تحریم‌ها رفع نشده به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ خارجی جرات شرکت در این نمایشگاه را نداشته باشند.
 
وی در ادامه افزود: اما سازمان به دنبال مذاکره با این شرکت‌ها است تا در الکامپ سال آینده زمینه را برای حضور این شرکت‌ها فراهم کند. ناصر علی سعادت همچنین در مورد مشکلات ارزی و ریالی نمایشگاه الکامپ که همیشه برگزاری این نمایشگاه تخصصی را با مشکل مواجه می‌کند نیز گفت: تمام فرآیند برگزاری و جانمایی شرکت‌های در این نمایشگاه به صورت آنلاین و شفاف صورت می‌گیرد همچنین براساس تجربه پیمانکاری که برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم تمام تلاشمان این است که تجربیات ناخوشایند گذشته تکرار نشود.
 
براساس اعلام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، پیمانکار الکامپ بیست‌ویکم شرکت راهبر تجارت مدیریت کوشا است که آخرین تجربه‌اش در این حوزه برگزاری همایش نفت و گاز بوده است. این نمایشگاه قرار است 23 تا 26 آذر، در کنار نمایشگاه‌ پژوهش‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شروع شود. همچنین ثبت‌نام برای شرکت در الکامپ 21 از ابتدای مهر ماه به صورت آنلاین شروع خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.