اینترنت و شبکه

September 13, 2015
6:57 یکشنبه، 22ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73289

انتظاری: فیلترینگ در همه جای دنیا وجود دارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه نظام پالایش فضاهای مجازی در همه جای دنیا اجرا می شود گفت: اتحادیه جهانی مخابرات و سازمان یونسکو کارگروه ویژه ای برای حفاظت از کودکان در برابر بدافزارها و سودجویی های اینترنتی دارند.
 
محمدحسن انتظاری در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما اظهار داشت: بحث فیلترینگ در محدوده کارگروه تعیین جرایم رایانه ای است و شورا بحث مستقلی درباره آن ندارد.
 
وی افزود: نظام پالایش فضای مجازی شامل سیاست گذاری، اجرا و نظارت است و به هر حال کشور ما در معرض هجوم فرهنگ بیگانه قرار دارد و ما باید از هویت فرهنگی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی خود حفاظت کنیم.
 
انتظاری بر ضرورت تولید محتواهای اجتماعی و ساماندهی شبکه های اجتماعی داخلی و فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی تأکید کرد و گفت: نزدیک به 13 میلیون نفر در شبکه اجتماعی تلگرام عضو هستند که اگر در قالب شبکه های اجتماعی داخلی ساماندهی شود از هر لحاظ مطلوب خواهد بود.
 
وی افزود: با بحث فیلترینگ هم باید به صورت جامع رفتار کرد تا ضمن حذف محتواهای مضر و زیان آور، دسترسی به محتواهای سودمند هم فراهم باشد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: یکی از طرح های مصوب شورا، طرح فضای مجازی سالم، مفید و ایمن در اینترنت است و باید تلاش کنیم ضمن برگزاری منظم جلسات شورا، به مطالبات مردم پاسخ دهیم و رهنمودهای مقام معظم رهبری تحقق یابد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.