تلفن همراه

گوشی

September 13, 2015
9:45 یکشنبه، 22ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73297

اسمارت فون جدید «اچ تی سی» با پردازنده ۱۰ هسته‌ای

کمپانی «اچ تی سی» در حال ساخت محصول جدیدی است که از پردازنده ۱۰ هسته ای و رم ۴ گیگابایتی برخوردار است.
One A۹ نام محصول جدید کمپانی HTC است که به تازگی تست Geekbench را پشت سر گذاشته و از آن به عنوان پرچمدار جدید این کمپانی یاد می شود. این اسمارت فون از چیپست ۱۰ هسته ای Helio X۲۰ MT۶۷۹۷ برخوردار شده تا بتواند قدرت منحصر به فردی داشته باشد.
 
در تولید این پردازنده از طراحی سه شاخه بهره برده شده که برای پردازش کارهای سنگین از دو هسته  Cortex A۷۲ با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی و برای پردازش کارهای سبک تر از چهار هسته Cortex A۵۳ با  فرکانس ۲ گیگاهرتزی و ۱.۴ گیگاهرتزی استفاده می شود. چنین طراحی در تولید این پردازنده با کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به سایر پردازنده ها همراه است.
 
نتایج آزمایش  Geekbench نشان می دهد که پردازنده اسمارت فون HTC One A۹ امتیاز عالی ۱۸۳۵ را در تست تک هسته ای به خود اختصاص داده است. این امتیاز تقریبا با امتیاز کسب شده توسط پردازنده دو هسته ای NVIDIA Tegra K۱ در نکسوس ۹ برابری می کند. این اسمارت فون در عملکرد چند هسته ای با کسب امتیاز ۵۸۸۴ تمامی پردازنده ها از جمله Exynos ۷۴۲۰ در Samsung Galaxy S۶ edge و Samsung Galaxy S۶ را نیز پشت سر گذاشت.
 
همانطور که از داده های جدول زیر مشخص است، مدیاتک موفق به ساخت پردازنده ای قدرتمند با عملکرد بسیار خوب و کاهش مصرف باتری شده است. از دیگر قابلیت های این پردازنده، پردازنده گرافیکی  T۸xx است که توانسته پردازنده گرافیکی PowerVR G۶۲۰۰ را نیز پشت سر بگذارد.
 
از دیگر مشخصات فنی اسمارت فون HTC One A۹ می توان به ۴ گیگابایت رم و صفحه نمایش مجهز به رزولوشن HD و دوربین دیافراگم f/۱.۹ و اسنپدراگون ۸۲۰ را اشاره کرد. این محصول در حالی عرضه خواهد شد که اولین محصول HTC با داشتن رم ۴ گیگابایتی است.
 
نتایج بنچمارک در حالی فاش شده که باید تا اعلام رسمی از سوی این کمپانی منتظر ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.