اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 14, 2015
22:38 دوشنبه، 23ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73323

آلمان تا سال ۲۰۱۸ اینترنت ۵۰ مگابیتی عرضه می‌کند

آلمان اعلام کرد تا سال ۲۰۱۸ سرعت اینترنت کاربران این کشور به ۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.
درحال حاضر آلمان یکی از کشورهای پیشرو در ارایه اینترنت پرسرعت محسوب می‌شود و بیش از ۹۸ درصد کاربران آن به اینترنت پرسرعت مجهزهستند.
 
با این وجود اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ اینترنت ۵۰ مگابیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
براساس آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای بین‌المللی، متوسط سرعت اینترنت در جهان برابر با پنج مگابیت بر ثانیه است و اگر برنامه آلمان برای افزایش سرت اینترنت کاربرانش محقق شود، سرعت اینترنت آنها ۱۰ برابر متوسط سرعت جهان خواهد بود.
 
براساس جدول‌های منتشر شده، درحال حاضر کره جنوبی با عرضه اینترنت با متوسط سرعت ۲۴ مگابیت بر ثانیه، در صدر رده بندی کشورهای ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت قرار دارد و پس از آن آمریکا و آلمان با متوسط سرعت ۱۱ و ۱۰ مگابیت برثانیه در رده دوم قرار دارند.
 
درحال حاضر ۷۰ درصد از کاربران کشور آلمان از سرعت اینترنت ۵۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند و دولت این کشور با تایید این خبر، اعلام کرد که بودجه‌ای معادل ۲٫۷ میلیارد یورو برای این کار در نظر گرفته است تا شرایط برای دسترسی ۳۰ درصد باقی مانده کاربران به این امکان نیز فراهم شود و امیدوار است که به زودی تمامی کاربران این کشور با چنین سرعت بالایی به اینترنت دسترسی داشته باشند.
 
همچنین، دولت این کشور فراخوانی را برای جذب سایر شرکت‌ها به منظور سرمایه‌گذاری در این پروژه بزرگ اقتصادی منتشر کرده است تا علاوه بر تامین بودجه موردنیاز، آنها را نیز در سودآوری این طرح کلان شریک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.