رسانه‌های اجتماعی

نوجوانان فیس‌بوک را دوست ندارند؛ پس کجا می‌روند؟

منبع: دیجی کالا
آمارهای جدید، اینستاگرام را محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی معرفی می‌کنند.
 
بر اساس آمار و ارقام جدیدی که موسسه‌ی Business Insider Intelligence منتشر کرده است، نوجوانان در حال کوچ کردن به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تصویر هستند.
 
این موسسه‌ی آماری، مقدار اهمیت فیس‌بوک برای نوجوانان را بسیار پایین‌تر از اینستاگرام اعلام کرده است. در سال 2012، حدود 42 درصد نوجوانان فیس‌بوک را مهم‌ترین شبکه‌ی اجتماعی مورد استفاده‌شان اعلام کرده بودند. در آمار جدید، این میزان 28 درصد کاهش یافته است.
 
می‌توانید بخش‌های مهم آمار و ارقام اعلام شده توسط Business Insider را در ادامه بخوانید:
 
– زنان علاقه‌ی بسیاری به Pinterest دارند: 42 درصد از زن‌هایی که در امریکا از اینترنت استفاده می‌کند، در Pinterest فعالیت دارند. این رقم برای مردان 13 درصد است.
– اینستاگرام مهم‌ترین و بیشترین شبکه‌ی اجتماعی استفاده شده برای نوجوانان امریکایی است: 32 درصد از نوجوانان امریکایی اینستاگرام را مهم‌ترین شبکه‌ی اجتماعی عنوان کردند. این رقم برای فیس‌بوک 14 درصد است.
 
– اسنپ‌چت، Vine و Tumblr جوان‌ترین مخاطبان را بین شبکه‌های اجتماعی دارند: 45 درصد کاربران اسنپ‌چت 18 تا 24 ساله هستند. 28 درصد کاربران Vine و Tumblr هم در این رده‌ی سنی قرار دارند.
– تعداد زیادی از کاربران LinkedIn تحصیلات و درآمد بالایی دارند: 44 درصد از امریکایی‌های که درآمد سالانه‌ای بیش از 750 هزار دلار دارند از LinkedIn استفاده می‌کنند.
 
– برنامه‌های پیغام‌رسان محبوب‌تر شده‌اند و سن استفاده از آن‌ها هم پایین آمده است: 7 درصد از تمام امریکایی‌هایی که بیش از 7 سال سن دارند، از واتس‌‌اپ استفاده می‌کنند.
 
– فیس‌بوک، توییتر و LinkedIn قدیمی شده‌اند و این موضوع از کاربران‌شان پیدا است: حدود دو-پنجم از کاربران فیس‌بوک در امریکا، بین 18 تا 34 سال سن دارند.

​​