بازی

فناوری اطلاعات

September 23, 2015
8:51 چهارشنبه، 1ام مهرماه 1394
کد خبر: 73422

نبود قانون حمایت از مالکیت فکری در صنعت پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای

دانشگاه صنعتی شریف نخستین سمپوزیوم بین‌المللی «انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای؛ دانش و تجارت جهانی» را از 18 تا 20 اسفندماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌کند.
 
این سمپوزیوم بین‌المللی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، دست‌اندرکاران در اعتلا و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و با هدف تقویت این صنعت، انتقال معنویت دینی، حفظ کرامت انسانی و تقویت روحیه ایثار و شهادت، کشف استعدادهای جدید و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برگزار می‌شود.
 
بنا بر این گزارش، در همین خصوص نشستی با حضور دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد بزرگ بین‌المللی و مدیران شرکت‌های تولیدی انیمیشن، گیم ساز و جلوه‌های بصری و اصحاب رسانه، با رویکرد تجاری‌سازی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و بررسی تجارب بومی در این عرصه برگزار شد.
 
دکتر لباف‌زاده، دبیر علمی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای؛ دانش و تجارت جهانی، در این نشست گفت: اهداف این سمپوزیوم بر اساس سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است و ما در دو گروه محتوایی و فنی برای تجارت جهانی گام برمی‌داریم.
 
وی با بیان اینکه بحث اقتصاد دانش بنیاد و کارآفرینی از محورهای اصلی این سمپوزیوم است، افزود: بحث سبک زندگی ایرانی – اسلامی نیز از دیگر محورهایی است که باید در محتوای محصولاتمان گنجانده شود و باید مخاطب شناسی، آموزش و فرهنگ سازی را در تولیداتمان بطور جدی در نظر بگیریم.
 
دبیر تجاری‌سازی این سمپوزیوم نیز در خصوص تجاری‌سازی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه منظور ما از تجاری‌سازی این است که ایده‌ای را به یک محصول تبدیل کنیم، گفت: برخی از افراد با کمک‌های دولتی و برخی با پول شخصی خود این کار کرده‌اند.
 
نوری افزود: درباره فرآیندهایی که باید برای مطرح شدن پویانمایی در بازار جهانی طی شود، موضوع تحریم‌ها مطرح بوده است که خوشبختانه این مشکل اکنون وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: در جلسات آینده روی محتوای انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای تمرکز خواهیم کرد.
 
در ادامه این نشست، مدیران شرکت‌های تولیدی انیمیشن، گیم ساز و جلوه‌های بصری به بیان مشکلات صنعت انیمیشن سازی و راهکارهای رشد و ارتقا در این صنعت پرداختند.
 
بر اساس این گزارش، نبود قانون حمایت از مالکیت فکری، نبود شبکه ارتباطی بین فعالان این صنعت در داخل کشور، فقدان شبکه توزیع محصولات و دانش ناکارآمد فارغ‌التحصیلان از جمله مواردی بود که به عنوان مشکلات صنعت پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای مطرح شد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت https://www.sharifanimation.com مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.