سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 24, 2015
13:49 پنجشنبه، 2ام مهرماه 1394
کد خبر: 73456

کالاهای فاقد گارانتی قاچاق محسوب می شوند/ مهلت به فروشندگان

اتحادیه صنف رایانه با اعلام هشدار به فروشندگان کالاهای دیجیتال نسبت به خرید و فروش کالاهای فاقد گارانتی، تاکید کرد: این فروشندگان تا پایان آذرماه برای پاکسازی واحدهای خود فرصت دارند.
اتحادیه صنف فناوران رایانه با هدف ساماندهی به بازار کالاهای دیجیتال و فناوری در کشور به فروشندگان و فعالان صنف کالاهای کامپیوتری اطلاعیه صادر کرد.
 
براین اساس این اتحادیه اعلام کرد: فروشندگان کالاهای سرمایه‌ای که به‌صورت عمده یا خرده فعالیت می‌کنند، مکلف‌اند تا پایان آذرماه سال جاری متناسب با نوع کالا، خدمات پس از فروش ارائه کنند. با پایان این مهلت، کالاهای فاقد گارانتی، کالای قاچاق محسوب می شوند.
 
اطلاعیه صنف فناوران رایانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ساماندهی عرضه محصولات سرمایه‌ای خطاب به اعضای صنف در تهران به شرح زیر است:
 
« براساس ماده ۴ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، کلـیه عرضه‌کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای، از جمله خودرو (سنگین یا سبک‌)، ماشین‌آلات صنعتی‌، کشاورزی‌، راهسازی‌، لوازم خانگی‌، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی‌، صوتی‌، تصویری و وسایل ارتباطی مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدکی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش هستند و پیرو نامه دفتر کل مقررات صادرات و واردات، ثبت سفارش و ترخیص برای واردات کلیه مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی و تصویری و وسایل ارتباطی ملزم به ارائه گواهی فعالیت نمایندگی‌های رسمی خدمات پس از فروش از مرکز اصناف و امور بازرگانان خواهد بود.»
 
«پیرو این قانون تمامی فروشندگان کالاهای سرمایه‌ای که به‌صورت عمده یا خرده فعالیت می‌نمایند، مکلفند تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۹۴ متناسب با نوع کالا، خدمات پس از فروش ارائه کنند و کلیه اعضای مشمول این اطلاعیه باید جهت دریافت مجوز خدمات پس از فروش اقدام کنند.»
 
اتحادیه صنف رایانه تاکید کرد: « با پایان این مهلت، کالاهای فاقد گارانتی، کالای قاچاق محسوب شده و این واحدها به ستاد مبارزه با کالای قاچاق، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده معرفی خواهند شد. همچنین واحدهای صنفی که کالا با کارت‌های گارانتی بی ارزش و فاقد اعتبار به مصرف‌کنندگان ارائه می دهند، با معرفی اتحادیه به سازمان تعزیرات حکومتی، علاوه بر ضبط کالا، ۴ برابر ارزش کالا جریمه شده و در صورت فروش کالا پس از مهلت مقرر شده، واحد صنفی طبق قانون پلمپ می شود.»
 
«این اطلاعیه به منزله یک ابلاغیه رسمی از سوی اتحادیه به عنوان حامی صنف در جهت ساماندهی بازار، بهبود خدمات پس از فروش، تغییر نگاه مشتری با اعتماد بیشتر به صنف، جلوگیری از سودجویی افراد متقلب و فروش کالاهای بی اصالت است.»
 
اتحادیه صنف رایانه از فروشگاهها و فعالان کالاهای دیجیتال خواسته در جهت ارتقای جایگاه صنف همکاری کرده و هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این ابلاغیه اقدام کنند؛ در غیر این صورت با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.