رگولاتوری

September 25, 2015
13:51 جمعه، 3ام مهرماه 1394
کد خبر: 73477

پست وزیر ارتباطات درباره شورای عالی فضای مجازی به حاشیه رفت

محمود واعظی هم‌زمان با معارفه دبیر شورای عالی فضای مجازی پستی را در شبکه اجتماعی خود قرار داده که کاملا نشان می‌دهد، کاربران اطلاعات کاملی از وظایف این شورا و نقش آن در ICT ندارند که برای رفع این چالش باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد.
 
 
محمود واعظی هم‌زمان با مراسم معارفه دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی در سالن همایش‌های وزارت ارتباطات، پستی با مضمون زیر را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشته است:
 
"امروز با معرفی دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی دور تازه‌ای از فعالیت این شورا آغاز خواهد شد. اعضاء شورای عالی فضای مجازی با همدلی و همراهی یکدیگر می‌توانند تصمیمات مهم و سازنده‌ای در قبال این فناوری نوین اتخاذ کنند. امیدوارم با تدبیر جدید مقام معظم رهبری و برگزاری منظم جلسات بتوانیم هم‌زمان با رشد سریع تحولات این حوزه، قدم‌های موثری برداریم."
 
نظارت برخی کاربران نیز به شرح زیر است:
1. پارسال در همین صفحه از تعرفه بالا و کیفیت پایین اینترنت از شما پرسیدم و شما گفتید به زودی حل می‌شود. متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده است. کجای دنیا اینترنت 512 -به شرط وجود- با 2 گیگابایت ترافیک را ماهی 8 دلار با مشتری حساب می‌کنند؟ تازه اینترنتی که خیلی مواقع قطع می‌شود.
2. جناب وزیر چرا پورت‌های UDP رسمی مایکروسافت را یک سال و نیم است که عمدا بستید؟
 
3. ما رأی دادیم که اوضاع عوض شود. خواسته‌های اولیه‌مان همچون اشتغال، امنیت و دسترسی آزاد به اینترنت فراهم شود. لااقل اینکه پاسخگو باشند.
 
4. واقعا حق ملت ماست که برای داشتن اینترنت با سرعت پایین و بدون قطعی و ارزان التماس کنیم؟ چند شب گذشته حجم وایمکس ایرانسل من تمام شد و از جهتی که سایت ایرانسل طراحیش عوض شده و نمی‌شد شارژ کنم به تلفن گویای آن زنگ زدم. اولا بابت تمام لحظاتی که تلفن گویا منو پشت خط نگاه داشت شارژ گوشیم کم شد و بعد اپراتور گفت با گوگل کروم نمی‌شود کار کنید و باید با فایر فاکس وارد شوید. سئوال من این هست که من به عنوان مشتری چه حقوقی دارم؟ به چه حقی یک سایت طراحی می‌کنند که با هر مرورگری کار نمی‌کند؟ به چه حقی برای راهنمایی مشتری از آنها پول می‌گیرند؟
 
5. من زیر یک پست دیگر آقای وزیر ارتباطات هم نوشتم. شبکه‌های اجتماعی بر پایه دیالوگ، تعامل و پاسخگویی طراحی شده اما متاسفانه جناب واعظی در این شبکه فقط پست‌های خبری خودشان را می‌گذارند و دریغ از پاسخگویی. کلا همه چیز محدودیت دارد. صرف حضور آقای دکتر یا خانم ابتکار و حتی جناب روحانی در کلوب به معنای شنیده شدن اعتراض من و شما نیست.حتی وقتی کاملا منطقی و مودبانه برای آنان می‌نویسیم باز هم جوابی نمی‌گیریم.
 
6. آقای واعظی حدود 10- 12 روز پیش طبق گفته خودشان دستور رسیدگی و گزارش فوری در رابطه با اختلال و مسدود بودن پورت UDP و حتی وعده برخورد با خاطی و مقصر را دادند اما بعد از گذشت این همه مدت حتی یک کلمه توضیح و گزارش ندادند. شما در نظر بگیرید این دستور فوری‌شان بوده وای به حال پیگیری‌های عادی.
7. هفت شهر عشق را عطار گشت / ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.