اپراتورها

تلفن همراه

September 29, 2015
9:57 سه شنبه، 7ام مهرماه 1394
کد خبر: 73549

مدیر تنها MVNE ایرانی: تمامی اپراتورهای مجازی نیازمند یک MVNE هستند

مدیر یک شبکه زیرساخت مجازی موبایل گفت: اپراتورهای مجازی نیازمند یک MVNE هستند که زیرساخت‌های فنی راه‌اندازی خدمات موبایل را دارا باشد.
 
 
مهدی نیامنش در سومین روز برگزاری ایران تلکام 2015 با بیان اینکه مدتی است در فضای کشور بحث راه‌اندازی و ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه  (MVNO) مطرح شده، اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تدوین قوانینی اپراتورهای تلفن همراه را ملزم به همکاری با اپراتورهای مجازی کرده است.
 
وی عنوان کرد: اپراتورهای مجازی قرار است با استفاده از ظرفیت‌های مازاد اپراتورهای صاحب شبکه و بدون داشتن شبکه زیرساخت، خدماتی را به کاربران بازارهای خاص عرضه کنند. در همین راستا اپراتورهای مجازی نیازمند یک MVNE هستند که زیرساخت‌های فنی راه‌اندازی خدمات موبایل را دارا باشد.
 
او افزود: شرکت پیام‌افزار پیک‌آسا به عنوان تنها شرکت MVNE مطرح ایرانی آماده ارائه خدمات به اپراتورهای مجازی است.
 
نیامنش با اشاره به اینکه بیش از 10 سال سابقه‌ فعالیت در حوزه تولید نرم‌افزارهای تلکام، پروتکل‌های شبکه‌های مخابراتی، طراحی و تولید سیستم‌های مدیریت شبکه با ظرفیت ترافیک بالا، داشتن بیش از 50 مرکز عملیاتی در اپراتورهای موبایل و ثابت و شناخت کامل از شبکه‌های هر سه اپراتور ایرانی، تجربه و دارایی‌های فنی زیادی برای این شرکت فراهم کرده است، گفت: چنین موضوعی ریسک‌های یکپارچه‌سازی با شبکه‌های موجود را کاهش می‌دهد تا در بازار اپراتورهای مجازی موبایل نقش بازی کنیم.
 
مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه پیک‌آسا تنها MVNE مطرح کشور است، تصریح کرد: این شرکت با داشتن نودهای بخش مرکزی شبکه (core)، نودهای امنیت شبکه، زیرساخت‌های پیشرفته ارائه سرویس و نیز شبکه‌ای از محتواها و سرویس‌های متنوع آماده قابل ارائه، کامل‌ترین پکیج را به اپراتورهای مجازی ارایه می‌دهد. همچنین محصولMVNE  ما برای انواع MVNOها قابل تنظیم و سفارشی‌سازی است.
 
وی با اشاره به توان فنی و سرعت در یکپارچه‌سازی با اپراتورهای موبایل، اظهار داشت: ارتباطات گسترده با اپراتورهای مختلف، تیم‌های حرفه‌ای پشتیبانی فنی و مانیتورینگ پیک‌آسا که مبتنی بر ابزارها و روال‌های روز دنیا حرکت می‌کنند و تیم‌های بازاریابی و فروش خدمات ارزش افزوده، این شرکت را به نقطه‌ای مطمئن برای حل مسائل مشتریان فعلی تبدیل کرده است.
 
نیامنش در پاسخ به تسنیم مبنی بر اینکه آیا این شرکت قصد ورود مستقل به بازار MVNOها را ندارد؟، گفت: وقتی قرار است تأمین کننده زیرساخت‌های آنها باشیم و به نوعی تمامی MVNOها برای فعالیت در این بازار به ما نیاز دارند، پس ترجیح می‌‌دهیم در همان بخش MVNE با تمامی MVNOها کار کنیم.
 
وی افزود: ما فعالیت‌های گسترده‌ای را با اپراتورهای همراه اول و رایتل داریم و از این حیث کل شبکه آنها را می‌شناسیم و از طرفی فعالیت‌هایی با ایرانسل داشته و این باعث می‌شود تا ریسک تعامل MVNOها با این شرکت‌ها را کاسته و از طریق اائه پنلی اختصاصی در تمامی حوزه‌های مورد نیاز آنها، تعاملی فی مابین را برقرار کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.