تلفن همراه

گوشی

September 29, 2015
11:00 سه شنبه، 7ام مهرماه 1394
کد خبر: 73553

معرفی یک گوشی ضدجاسوسی‌

اگر تصور می‌کنید تماسها، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی شما ردیابی می‌شود، بلک بری بلک‌ فون2 با قیمت 799 دلار مناسب ترین گوشی برایتان خواهد بود.
 
این گوشی که توسط فیل زیمرمان، مخترع رمزنگاری پی‌جی‌پی، جان کالاس متخصص سابق رمزنگاری در شرکت اپل و مایک جانک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا طراحی شده به راحتی ایمن‌ترین و شخصی‌ترین گوشی هوشمند جهان به حساب می‌آید.
 
هر تماس تلفنی که با بلک‌فون 2 برقرار شود در یک شبکه خصوصی‌ موسوم به "حلقه خاموش" رمزنگاری می‌شود. بنابراین حتی اگر جاسوسانی در یک ون مشکی در خیابان اطراف خانه شما موفق به ردیابی تماس‌تان شوند قادر نخواهند بود مکالمات شما را تشخیص دهند.
 
تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی همچنین به طور خودکار رمزنگاری می‌شود بنابراین اگر نیروهای متخاصم به گوشی شما دسترسی پیدا کنند باید رمز عبور شما را بدانند تا به اطلاعات شخصی‌تان دسترسی داشته باشند.
 
در بلک‌فون2 می‌توانید حداکثر چهار فضای مجزا در گوشی ایجاد کنید که هر یک اپلیکیشن، تنظیمات، داده‌ها و رمز عبور مختص خود را داشته باشند. بنابراین یک فضا می‌تواند به کارفرمای شما تعلق یابد که اپلیکیشن‌های کاری و اطلاعات کاری‌تان را ذخیره کند.
 
فضای دیگری می‌تواند به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی اختصاص یابد. فضای سوم می‌تواند به سفرهای شما به کشورهایی که بیشترین جاسوسی سایبری را انجام می دهند همچون چین یا روسیه تعلق بگیرد و فضای چهارم برای زندگی مخفی شما به عنوان یک مامور دوجانبه تعلق یابد.
 
اگر گوشی به دست دشمن بیفتد یا صرفا دیگر به یکی از این فضاها نیاز نداشته باشید می‌توانید از راه دور تمام اطلاعات آن فضا را پاک کنید بدون اینکه به دیگر اطلاعات لطمه‌ای وارد شود. همچنین می‌توانید اطلاعات را از یک اپلیکیشن پاک کنید.
 
به طور کلی اگر ادوارد اسنودن مامور سابق امنیت ملی آمریکا یک گوشی هوشمند بخواهد این گوشی احتمالا بلک‌فون 2 خواهد بود.
 
یکی از مسائلی که بلک‌فون ‌2 را ایمن‌تر از گوشی‌های قدیمی تر بلکبری می‌کند، اینست که هیچ فضای مرکزی که کلیدهای رمزنگاری در آن نگهداری شود، وجود ندارد. هرگاه شما یک تماس صوتی یا ویدیویی داشته باشد یک کلید خاص تولید و بین گوشی شما و گوشی گیرنده در شبکه "حلقه خاموش" ایجاد می‌شود. وقتی تماس خاتمه می‌یابد این کلید ناپدید می‌شود.این حفاظت همچنین برای پیام‌های متنی و انتقال فایل روی شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
برای کاربرانی که در مسائل امنیتی حرفه ای هستند، این فناوری به پروتکل انتقال زیمرمان معروف است.
 
در گذشته دولت‌های متخاصم خواستار دسترسی به سرورهایی که کلیدهای رمزنگاری بلکبری در آن نگهداری می‌شود می‌شدند تا بتواند تماس‌ها و پیام‌های خصوصی شهروندان را رمزگشایی کنند. در بلک‌فون 2 این امر غیرممکن است چرا که هیچ سروری وجود ندارد.
 
موضوع دیگری که بلک‌فون ‌2 را از دیگر گوشیهای ایمن متفاوت می‌کند میزان کنترلی است که این گوشی در خصوص اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد. اگر از فیس بوک استفاده کنید بلک‌فون 2 به شما امکان کنترل 16 مورد تنظیمات شخصی‌سازی متفاوت را می‌دهد که بیشتر آنها به صورت پیش‌ فرض در دیگر گوشی‌ها روشن هستند.
 
برای مثال می‌توانید به فیس بوک این اجازه را بدهید که همیشه به دوربین یا موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد، نداشته باشد یا اینکه هربار امکان دسترسی را از شما سوال کند. این امر درمورد جی‌میل، توییتر، فایرفاکس یا هر اپلیکیشن دیگری صدق می‌کند.
 
از آنجا که این گوشی‌ها به طورمستقیم به وسیله شبکه "دایره خاموش" اداره می‌شوند نه شبکه‌های بی‌سیم، شما احتمالا در برابر تهدیدهایی از سوی حملات سایبری و بدافزارها حفاظت بیشتری می‌شوید.
 
این شرکت متعهد می‌شود که آپدیت‌های امنیتی حساس را ظرف 72 ساعت پس از کشف یک آسیب پذیری جدید به کاربران ارائه دهد. این گوشی همچنین برنامه‌ای در اختیار محققان قرار می‌دهد تا نقص‌های امنیتی موجود در نرم افزار سیستم عامل خاموش را پیدا کند.
 
جدا از تمام این مسائل امنیتی بلک فون 2 یک گوشی اندرویدی هوشمند با سیستم عامل اندروید لالی‌ پاپ، نمایشگر اچ دی 5.5 اینچی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی پنج مگاپیکسل، 32 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت نصب کارت حافظه تا 120 گیگابایت است. بلک‌فون ‌2 از یک پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپ دراگون که شخصا توسط فیل زیمرمان بررسی شده بهره می‌برد. این بررسی از این جهت است که مطمئن شوند هیچ برنامه جاسوسی توسط هیچ از نهادهای جاسوسی روی گوشی نصب نشده است.
 
مشخصا هیچ گوشی هر چقدر هم که ایمن باشد نمی‌تواند شما را در برابر کارهایی که خودتان انجام می‌دهید، حفاظت کند. بلک‌فون ‌2 نمی‌تواند مانع به اشتراک گذاری مطالب در فیس بوک شما را در برابر آنچه که در فیس‌بوک یا استفاده از ایمیل کاری برای اهداف خصمانه شود.
 
اگر شما وارد حساب کاربری گوگل شوید مسوولان این شرکت همچنان می‌توانند بفهمند که شما در حال انجام چه کاری هستید. با این گوشی شما کنترل بیشتری روی اطلاعاتی که از گوشی شما انتشار پیدا می‌کند، خواهید داشت.
 
کاربران تنها زمانیکه یک تماس بین دو گوشی بلک‌فون 2 برقرار شود به طور کامل محفوظ خواهند بود اگر شما تماس ایمن خود را با یک گوشی معمولی برقرار کنید ارتباطات شما در لحظه‌ای که مکالمه به یک شبکه معمولی وارد شود قابل ردیابی خواهد بود.
 
اما اگر امنیت و حریم خصوصی مسائلی هستند که بیشترین اهمیت را برای شما در یک گوشی هوشمند دارند، بهتر است نگاهی به بلک‌فون 2 بیندازید بویژه اگر نمی‌توانید برای مدل پریو که قرار است اواخر امسال رونمایی شود صبر کنید. شما با خیال راحت میتوانید به این گوشی اعتماد کنید چرا که همیشه هشیار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.