اپراتورها

تلفن همراه

September 30, 2015
15:41 چهارشنبه، 8ام مهرماه 1394
کد خبر: 73587

مدیر عامل همراه اول: امکان ترابردپذیری مشترکان اپراتور مجازی هنوز مشخص نیست

مدیر عامل همراه اول گفت: این موضوع هنوز شفاف و روشن نیست که آیا مشترکان MVNO هم می توانند مانند مشترکان یک اپراتور، در ترابردپذیری شرکت کنند یا خیر.
 
 
وحید صدوقی در نشست خبری تلکام 2015 با اشاره به ارائه بیش از 2400 محصول همراه اول در نمایشگاه امسال، اظهار کرد: با رشد پهن باند طی سال های آتی عمده درآمد اپراتورها از این طریق خواهد بود.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه دو آنتی ویروس بین المللی و یک بومی به نام گریپ فروت را در این نمایشگاه داشتیم اضافه کرد: مذاکراتی هم با شرکت چینی شیائومی برای همکاری انحصاری با همراه اول داشتیم و این برند که سومین برند دنیا محسوب می شود را باندل کردیم.
 
وی افزود: این گوشی را کارخانه فاکسکان که آیفون را تولید می کند، می سازد که از همین رو به آیفون چینی شهرت دارد.
او با بیان اینکه اکنون کمتر از 10 درصد گوشی های هوشمند، نسل 4 را پشتیبانی می کند، گفت: تاکید همراه اول بر توسعه خدمات نسل سوم بوده است اما با این حال دنبال باندهای فرکانسی جدید برای پوشش بهتر LTE در کشور هستیم.
 
صدوقی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در آنیده نزدیک باید منتظر اپراتور مجازی شدن تالیا و همکاری مشترک با این اپراتور باشیم؟، گفت: تالیا فعلا پروانه اپراتور مجازی ندارد اما با توجه به اینکه دنبال ارتقای فرکانس هستیم، مذاکرات مان را با تالیا پیش می بریم که در حال نهایی شدن است.
 
مدیر عامل همراه اول گفت: با چنین قرارداد و همکاری، تالیا می تواند از امکانات همراه اول استفاده کند. این شرکت فعلا پیمانکار مخابرات است و در خصوص وضعیت این شرکت برنامه های متعددی وجود دارد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اگر تالیا یا هر شرکت دیگری پروانه MVNO (اپراتور مجازی) بگیرد و همکاری اپراتور اصلی با آن شروع شود اما به اجرای MNP (ترابردپذیری شماره های تلفن همراه) بخوریم، در چنین صورتی تکلیف مشترکان اپراتور مجازی که با مثلا همراه اول در ارتباط بوده اند چه می شود و آیا امکان مهاجرت به اپراتور دیگری را دارند؟، گفت: این موضوع هنوز شفاف و روشن نیست که آیا مشترکان MVNO هم می توانند مانند مشترکان یک اپراتور، در ترابردپذیری شرکت کنند یا خیر.
 
او در پاسخ به سوالی مبنی بر قیمت بالای اینترنت پهن باند موبایل گفت: سیر قیمتی بسته های دیتا طی چند سال گذشته کاهشی بوده و از قیمت ارزان آن مطمئن هستیم.
 
صدوقی خاطر نشان کرد: اکنون اینترنت موبایل در ایران از همه کشورها ارزان تر است و ما بسته های 8 گیگ بایتی را 17 هزار تومان و بسته‌های دو گیگ را 10 هزار تومان ارائه می کنیم که بر این اساس فکر می کنم ارزان ترین قیمتها را داریم.
 
وی ادامه داد: حتی قیمت های اینترنت پهن باند اپراتورهای تلفن همراه به گونه ای است که بسیاری شرکت های اینترنتی نگران هستند این قیمت ها به کسب و کار آنها صدمه بزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.