سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 6, 2015
8:04 سه شنبه، 14ام مهرماه 1394
کد خبر: 73681

با حمایت سامسونگ، جشن پایانی کمپین آموزش کدنویسی در مدارس برگزار شد/ مهارت کدنویسی، زیربنای تربیت ذهنی خلاق و تحلیل‌گر

جشن پایانی نخستین کمپین کدنویسی مدارس، روز پنج‌شنبه 9 مهرماه 1394 در فرهنگسرای بهمن برگزار شد. در این مراسم که دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها، مدیران مدارس و مدرسان کلاس‌های کدنویسی حضور داشتند، نفرات برتر هر کلاس معرفی و از آن‌ها قدردانی شد. کمپین «کدکده» برای نخستین بار و به‌صورت آزمایشی در چهار مدرسه هوشمند کودکان امید در حومه تهران و با هدف فراهم آوردن فرصت‌های برابر برای آموزش منطق برنامه‌نویسی به کودکان پایه پنجم و ششم دبستان برگزار شد.
 
pic3.jpg
کمپین کدنویسی مدارس یکی از کمپین‌های شهروند سازمانی سامسونگ است که تابستان امسال برای نخستین بار در مدارس حومه شهر تهران و با همکاری کانون کارآفرینی ایران اجرا ‌شد.
 
این کمپین با هدف آموزش علوم کامپیوتر و منطق برنامه‌نویسی در قالب هشت کلاس در مدارس شهرستان‌های رباط کریم، قرچک، شهرری و کهریزک برگزار شد. محتوای آموزشی این کلاس‌ها نیز توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور و کاملاً داوطلبانه تدوین و سازماندهی شده بود. درمجموع 145 دانش‌آموز، شامل 75 پسر و 70 دختر در این دوره شرکت کردند. به‌طور میانگین هر هفته ۷۵ درصد از دانش‌آموزان هر کلاس، حضور داشتند که علت غیبت دانش‌آموزان در این دوره مسافرت و تعطیلات تابستانی بود.
 
حدود ۶۰ درصد از محتوای دوره برای ماه اول تنظیم شده بود و درمجموع ۸۸ درصد از کلاس‌ها، موفق شدند این محتوا را آموزش دهند. با بررسی نظر مدرسان، تمرین‌های حل‌شده توسط دانش‌آموزان و همچنین سرعت یادگیری آن‌ها، محتوای کلاس‌ها برای محدوده سنی ۹ تا ۱۲ سال مناسب و برای دانش‌آموزان ۱۳ تا ۱۴ سال سریع‌تر از زمان مورد انتظار، گزارش شده است.
 
مدیر توسعه مشارکت‌های اجتماعی سامسونگ، هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی را آموزش مهارت‌هایی بیش از خواندن و نوشتن به دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: «پس از بررسی کشورهای موفق در زمینه منطق برنامه‌نویسی، دریافتیم که مناسب‌ترین زمان برای یادگیری این مهارت، دانش‌آموزان محدوده سنی کلاس پنجم و ششم دبستان است. منطق برنامه‌نویسی نه تنها بر یادگیری بهتر درس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک تأثیر می‌گذارد، بلکه دانش‌آموزان را برای بازار کار آینده نیز آماده می‌کند.
 
از طرف دیگر، دانش‌آموزان به کمک منطق برنامه‌نویسی، یاد می‌گیرند برای هر مسئله راه‌حل‌های مختلفی بیابند و در مواجهه با مسائل، آن‌ها را به اجزای کوچک‌تری تبدیل کنند تا بتوانند به راه‌حلی مناسب برسند. آشنایی با منطق برنامه‌نویسی به ‌تمامی جنبه‌های زندگی حرفه‌ای و اجتماعی آینده‌ آن‌‌ها کمک خواهد کرد.»
 
در پایان این مراسم، تمامی دانش‌آموزانی که در این دوره شرکت کرده بودند گواهی‌نامه آموزش کدنویسی دریافت کردند و به نفرات اول تا سوم هر کلاس نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.
 
درباره کمپین کودکان امید
کمپین کودکان امید یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که در سه فعالیت جداگانه، موفق به تجهیز مدارس مناطق محروم به کلاس‌های هوشمند، راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا برای نابینایان و کم‌بینایان و یک مرکز مهندسی با عنوان مرکز آموزش تخصصی برای اشتغال جوانان شده است.
 
این کمپین با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران، سازمان بهزیستی کل کشور و نهادهای دولتی مرتبط، سازمان‌های غیردولتی چون انجمن نابینایان، مؤسسه عصای سفید و انجمن تعالی صورت گرفته است.
 
طبق تفاهم‌‌نامه‌های امضاشده‌ با این دستگاه‌ها، شرکت سامسونگ صرفاً برای تجهیز این مراکز به تکنولوژی و تجهیزات موردنیاز اقدام می‌کند تا دسترسی افراد در مناطق محروم به امکانات آموزشی روز دنیا را فراهم آورد. کمپین کودکان امید در سال 1393 برگزیده جشنواره هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت www.samsung.com/iran/hopeforchildren مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.