October 6, 2015
9:08 سه شنبه، 14ام مهرماه 1394
کد خبر: 73685

تایزن در قالب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به بازار ایران آمد

مدت زیادی از رونمایی سیستم عامل تایزن (Tizen) توسط سامسونگ در دنیا نمی‌گذرد که این سیستم عامل در قالب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به بازار ایران آمد. سیستم عامل تایزن که پس از سال‌ها تحقیق و توسعه معرفی شده، بنای اصلی مفهوم اینترنت اشیا محسوب می‌شود که اخیراً توسط مدیران ارشد سامسونگ معرفی شده است. گفتنی است سرمایه‌گذاری عظیمی برای این سیستم عامل انجام شده است، تا جایی که بر اساس اعلام سامسونگ از سال 2016 تا 2017 میلادی تمامی تلویزیون‌های هوشمند این شرکت بازار از سیستم عامل تایزن استفاده خواهند کرد.
 
Tizen.jpg
سیستم عامل تایزن، نگرانی دوستداران اندروید در مورد سازگاری با اپلیکیشن‌های رایج موجود در بازار را نیز برطرف کرده و از آنجاکه یک سیستم عامل لایه باز (open source) است، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در آن ممکن است. شاخصه دیگر تایزن، سرعت بالای این سیستم عامل است که باعث افزایش بهره‌وری و عملکرد بهتر دستگاه‌ها می‌شود. به این ترتیب، محدودیت‌های سیستم عامل قدیمی تلویزیون‌های هوشمند که مبتنی بر لینوکس بوده است نیز برطرف شده است؛ همچنین با امکان ارائه اپلیکیشن‌های تخصصی برای این دستگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود با ظهور تایزن تلویزیون مفهومی فراتر از دستگاهی برای تماشای شبکه‌های گوناگون باشد. 
 
در تلویزیون‌های مجهز به تایزن، علاوه بر تفاوت در سیستم عامل، تغییرات زیادی نیز در نمای پنل دسترسی به ویژگی‌های هوشمند دستگاه‌ها وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد سرعت بالای دسترسی به محتوای مورد نظر است که ریموت کنترل پیشرفته این دستگاه کارایی آن را دو چندان کرده است. با فشردن دکمه اسمارت بر ریموت کنترل، اپلیکیشن‌ها روی نواری در پایین صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود. سهولت در اشتراک‌گذاری محتوا بین تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند از دیگر ویژگی‌هایی است که پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه به‌شمار می‌رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.