اینترنت و شبکه

رگولاتوری

October 7, 2015
9:49 چهارشنبه، 15ام مهرماه 1394
کد خبر: 73698

سخنرانی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در کنفرانس ظرفیت اوراسیا2015 ترکیه

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران، وظیفه تامین شبکه Backbone را بر عهده دارد و در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند .
 
خسروی معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه   در جمع نماینگان کشورهای این منطقه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:    استقبال جمعیت جوان و بازار فعال مخابراتی ایران از اینترنت با ظرفیت بالا و کیفیت سرویس خوب ، زمینه لازم جهت رشد و توسعه زیرساخت های ارتباطی در این کشور را فراهم کرده است.
 
معاون وزیر ارتباطات  در خصوص سیاست های  توسعه ای  شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقاء ظرفیت اینترنت بین الملل از 2T به 8T تا سال 2017 و 16T تا پایان سال 2020 برنامه ای است که در این شرکت تدوین شده است .
 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود  توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بین الملل از 300G به 20 T در 2017 و30T   تا سال  2020 راپیش بینی کرده ایم .
 
وی با تاکید بر این نکته که  هیچ محدودیتی پیش روی شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد تصریح کرد: این شرکت از هرگونه مشارکت بین المللی در این عرصه استقبال می کند.
 
خسروی درخصوص تاثیر تنظیم مقررات بر آینده ICT  کشور گفت :اجرای سیاستهای خصوصی سازی از یکسو و باز شدن فضای تجاری جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر ، زمیه مناسبی  برای   سرمایه گذاریهای خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم می کند.
 
 وی مشارکت در پروژه های توسعه خدمات مخابراتی در سطح ایران و منطقه را از جمله اولویتهای شرکت ارتباطات زیرساخت دانست که نقش ویژه‌ای در افزایش رشد اقتصادی کشوربازی می کند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص استراتژی ایران برای ورود به  بازار مخابراتی منطقه اوراسیا تصریح کرد :خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارائه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است.
 
مهندس خسروی مشارکت در کنسرسیوم های بین المللی برای ارائه خدمات  در سطح بین الملل ،ترانزیت ارتباطات مخابراتی منطقه مشابه با   پروژه EPEG ،توزیع محتوا در ایران و منطقه CDN،ارائه خدمات Host و Telehosting  را از دیگر شیوه های حضور ایران در بازار ارتباطات بین الملل اعلام کرد.
 
وی درخصوص تلاش ترکیه برای تبدیل شدنبه مرکز اصلی ترانزیت ارتباطات بین الملل منطقه گفت: سیاست ما در عرصه مخابرات و ارتباطات منطقه بر اصل تعامل با تمامی شرکای تجاری و مخصوصا کشورهای هم مرز و همسایه بناشده است.
 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه موقعیت ترکیه و ایران در کنار یکدیگر برای ترانزیت ترافیک اروپا به آبهای آزاد جنوب و اتصال به شبه قاره هند و چین، امتیازی بزرگی است ، همکاری بیشتر این دو کشور را موضوعی پر اهمیت و استراتژیک برای توسعه ارتباطات منطقه و بین الملل دانست.
 
کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه با هدف افزایش ظرفیت انتقال بین الملل کشورهای آسیایی اروپایی  هفتم و هشتم مهر ماه  در استانبول برگزار شد که در آن مدیران ارشد شرکت های مطرح مخابراتی جهان شرکت داشتند
 
این کنفرانس همه ساله با تمرکز بر کسب و کار و با هدف  تبادل  خدمات ارتباطی  در سطح ملی  منطقه ای و بین المللی  و ایجاد فرصت های جدید مبادلات تجاری ارتباطی به صورت دوره ای در کشورهای مختلف منطقه برگزارمی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.