تحلیل بازار

تلفن همراه

فناوری

گوشی

October 11, 2015
12:51 یکشنبه، 19ام مهرماه 1394
کد خبر: 73757

هر دستگاه آیفون 6S Plus با هزینه 236 دلار ساخته می‌شود

آزمایشگاه تخصصی IHS iSuppli در آخرین اقدام خود هزینه تمام قطعات به کار رفته در آخرین گوشی هوشمند اپل را محاسبه کرد و هزینه کارخانه‌ای آن را هم اعلام نمود تا مشخص شود هر دستگاه آیفون 6S Plus با چه رقمی به تولید می‌رسد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارشی که از سوی این مرکز منتشر شده است، هزینه قطعات مختلفی که در گوشی هوشمند آیفون 6S Plus با حافظه داخلی 16 گیگابایت به کار گرفته شده، 231.50 دلار است و اگر هزینه کارخانه‌ای را به آن اضافه کنیم، باید گفت هر دستگاه آیفون 6S Plus با مجموعه هزینه 236 دلار به تولید انبوه می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که افزایش هزینه تولید آیفون 6S Plus را باعث شد، فناوری 3D Touch بوده است. این فناوری به طور مجزا 10 دلار به هزینه‌ تولید آیفون جدید اضافه کرد.

ولی باید گفت تمام فناوری‌های جدیدی که در این گوشی هوشمند استفاده شدند، تنها 16 دلار هزینه تولید آیفون 6S Plus را نسبت به مدل قبلی افزایش دادند.

«اندرو راسویلر» مدیر مرکز IHS در این خصوص گفت: «فناوری 3D Touch و موتور Taptic اپل که در گوشی جدید به کار گرفته شده‌اند، تنها قابلیت‌های به‌روز شده محسوب می‌شوند. این فناوری‌ها باعث شده است هزینه تولید هر دستگاه آیفون برای شرکت اپل تغییر کند».

با اضافه شدن فناوری 3D Touch، هر نمایشگر آیفون 6S Plus با قیمت 52.20 دلار تولید می‌شود. بخش دیگری که هزینه زیادی دارد حسگر 12 مگاپیکسلی دوربین است که قیمت آن 22.50 دلار اعلام شده است. تراشه مرکزی A9 در این گوشی نیز با هزینه 22.00 دلار به تولید می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.