تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

October 11, 2015
12:56 یکشنبه، 19ام مهرماه 1394
کد خبر: 73759

نبود ابزارهای کاربردی، مهم‌ترین نگرانی برای فناوری‌های پوشیدنی

در آخرین کنفرانس سالانه اپل که ماه گذشته برگزار شد، شرکت اپل نسخه دوم سیستم‌عامل ویژه ساعت مچی هوشمند خود را با نام watchOS2 عرضه کرد تا بتواند فناوری‌های پوشیدنی را وارد دوره جدید کند. پس از این اتفاق شرکت HTC ساعت مچی هوشمند جدید خود مبتنی بر سیستم عامل Android Wear را با نام Halfbeak در معرض دید عموم قرار داد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این روزها کاربران جهانی برای در اختیار گرفتن فناوری‌های پوشیدنی گزینه‌های فراوانی پیش‌روی خود می‌بینند. ولی با این وجود، برندهای بزرگ برای حضور در این بازار رقابتی چه سیاست‌هایی در دست دارند؟

مرکز تحقیقاتی SDL برای پاسخگویی به این سوال و مشخص شدن وضعیت بازار جهانی فناوری‌های پوشیدنی، بیش از 50 میلیارد گفت‌وگوی صورت گرفته توسط کاربران جهانی در 500 هزار سایت و شبکه اجتماعی را مورد بررسی قرار داد تا نظرات کاربران را در مورد محصولات چون Gear S سامسونگ، Band مایکروسافت و Watch اپل مشخص کند.

این بررسی نشان داد ابزارهای کاربردی مهم‌ترین نگرانی کاربران جهانی در مورد فناوری‌های پوشیدنی محسوب می‌شوند. به طور کلی 27 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی بر این باور بودند که ابزار مورد نیاز آنها در ساعت‌های هوشمند موجود نیست.

بخش دیگر کاربران بر این باور بودند که برای خرید فناوری پوشیدنی، می‌بایست تا عرضه مدل دوم آنها منتظر ماند. زیرا تولیدکنندگان در مدل اول دستگاه مشکلاتی دارند که آنها را در مدل دوم برطرف می‌کنند. بر این اساس 27 درصد کاربران اعلام کردند که تا عرضه مدل دوم فناوری‌های موجود در بازار منتظر می‌مانند.

در این میان 22 درصد کاربران فناوری‌های پوشیدنی را بخشی از مد روز دانستند و اعلام کردند که اگر این دستگاه‌ها زیبا باشد، آنها را خریداری می‌کنند. در بخش دیگر نگرانی کاربران مربوط به عمر باتری این دستگاه‌ها می‌شد. بررسی‌ها نشان داد یک‌سوم کاربران 6 ماه پس از در اختیار گرفتن فناوری پوشیدنی آن را کنار می‌گذارند، زیر باتری ضعیف دستگاه آنها را دچار مشکل می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.