امنیت

فناوری اطلاعات

October 14, 2015
12:33 چهارشنبه، 22ام مهرماه 1394
کد خبر: 73806

حمله سایبری به پایگاه یک مرجع تقلید تا ۴۰۰ بار در روز

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی از حمله هکرهای خارجی و معاند بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ بار در روز به پایگاه این مرجع تقلید خبر داد.
 
حجت‌الاسلام وحید علیان‌نژاد اظهار کرد: با توجه به نفوذ کلام و رویکردهای تقریبی آیت‌الله مکارم شیرازی، معاندین وهابی و تکفیری طی سال‌های اخیر حملات سایبری زیادی را به پایگاه اطلاع رسانی معظم له داشته‌اند که با پشتیبانی و بکارگیری نیروهای متخصص این حملات دفع شده‌اند.
 
وی با بیان این‌که «پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از تیم‌های فنی و زبده‌ای بهره مند است» افزود: این حملات بیشتر از سرورهای وهابی، تکفیری و سلفی متصل به آمریکا و آلمان انجام می‌پذیرد که بحمدلله تاکنون مقابله و دفع شده است.
 
علیان‌نژاد با تقدیر و تشکر از پشتیبانی بی دریغ مرکز فن آوری اطلاعات سایت این مرجع تقلید بیان کرد: ما در این پایگاه سعی کرده‌ایم کارهای مهمی از جمله، اعلام مواضع و دیدگاه‌های این مرجع تقلید در بخش اطلاع رسانی سایت و ترجمه تألیفات و محتواهای فقهی به 6 زبان روسی، ترکی، انگلیسی، عربی، اسپانیولی و فرانسوی در بخش بین الملل منتشر کنیم.
 
وی با اشاره به گسترش جریان‌های فکری منحرفی همچون داعش گفت: دلیل اصلی موفقیت این گروه‌ها در جذب افراد تبلیغات و عملیات روانی است ولی می‌دانید اگر حق روی کار بیاید باطل از بین خواهد رفت و ظهور حق هم با ابزار مورد نیاز آن امکان پذیر است.
 
وی افزود: مرکز فن آوری اطلاعات در همین راستا فعالیت‌های خود را آغاز کرده و با ترویج و نشر آثار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و معارف اهل بیت(ع) با پالایش و دسته بندی مطالب برای مخاطبان مختلف کار خود را ادامه می‌دهد.
 
علیا‌ن‌نژاد که با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به نشانی اینترنتی www.makarem.ir افزون بر بخش‌های جدید و متنوع از محیط گرافیکی جدید برخوردار شده و زیر ساخت آن نیز تغییر کرده است و مطالب به گونه‌ای آماده شده که هم برای مخاطبان عام و هم محققان و طلاب قابل استفاده است.
 
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که «اخبار، تقویم اسلامی، پرسش و پاسخ، بخش احکام شرعی، چند رسانه‌ای و نرم افزارهای اسلامی از قسمت‌های مختلف این سایت است» افزود: درس و پند، کتاب و مقاله و نشانی دفا‌تر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از بخش‌های دیگر این سایت است.
 
وی با اشاره به این‌که «در این سایت سوالات فقهی، اعتقادی و اخلاقی مخاطبان به صورت آنلاین، پیام کوتاه و چت الکترونیکی پاسخ داده می‌شود» عنوان کرد: این سایت منبع کاملی از معارف و احکام اسلامی است.
 
علیان‌نژاد با اشاره به این‌که «دسترسی به متن قرآن کریم، مفاتیح و نهج البلاغه به همراه تفسیر و ترجمه آیت‌الله مکارم وجود دارد» خاطرنشان کرد: دروس ایشان شامل متن، صوت و فیلم درس با تفکیک موضوع در سایت موجود است.
 
مدیر پایگاه اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «بیش از 650عنوان از کتب و مقالات تالیفی آیت الله مکارم شیرازی در این پایگاه بارگذاری شده است» تصریح کرد: بیش از 6 هزار سوال و شبهه در این پایگاه تا امروز پاسخ داده شده است.
 
وی با اشاره به این‌که «این پایگاه به زبان‌های انگلیسی، اردو، روسی و آذری در دسترس است» خاطرنشان کرد: این سایت در آینده نزدیک به زبان‌های اسپانیولی و فرانسه مجهز می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.