اپراتورها

تلفن همراه

October 14, 2015
12:36 چهارشنبه، 22ام مهرماه 1394
کد خبر: 73807

مدیرعامل ایرانسل: اینترنت همراه فعلا گران نمی‌شود

مدیر عامل ایرانسل با تاکید بر اینکه سرعت اینترنت امری نسبی است که در قیمت آن هم تاثیر‌گذار است، تاکید کرد: اپراتور دوم فعلا برنامه ای برای افزایش تعرفه اینترنت ندارد.
 
علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا شرکت ایرانسل تصمیم به کاهش تعرفه‌های اینترنت خود نگرفته، اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه هر گیگ اینترنت ایرانسل رقمی بین 1750 تا 4000 تومان است که در نهایت این رقم حدود یک دلار می‌شود و این در شرایطی است که در کشوری مثل امارات هر گیگ اینترنت موبایل حدود 200 درهم قیمت دارد.
 
وی در عین حال اظهار کرد: البته بحث سرعت هم در قیمت اینترنت اثر دارد و در کشوری مانند آلمان یک حجم اینترنت براساس سرعت‌های مختلف قیمت‌های متنوعی دارد، اما در ایرانسل هیچ‌گاه بابت سرعت، مبلغ اضافه‌ای از مشترکان دریافت نمی‌شود و برهمین اساس رقمی که برای اینترنت نسل چهار در نظر گرفته شده با وجود آنکه سرعت این نسل 10 برابر نسل سه است از نظر قیمت برابری می‌کند.
 
مدیر عامل ایرانسل با تاکید بر این‌که در حال حاضر قیمت اینترنت همراه اپراتور دوم یکی از ارزان ترین‌های دنیا به شمار می‌رود، اظهار کرد: اکنون هر گیگ اینترنت ما در بسته‌هایی با حجم سنگین حدود 1750 تومان است که این رقم در بسته‌هایی با حجم متفاوت به حدود 4000 تومان می‌رسد که این میزان جزو قیمت‌های خوب دنیا به‌شمار می‌رود.
 
اما دزفولی در پاسخ به این سوال که با این حال به نظر می‌رسد کیفیت اینترنت ایران نسبت به سایر کشورها در شرایط چندان مناسبی قرار ندارد، گفت: بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان حرفه‌ای ما از نسل‌های سه و چهار ارتباطی استفاده می‌کنند که سرعت نسل سه به‌طور متوسط در تمام کشور بالای یک مگابیت برثانیه است و نسل چهار نیز حدود 10 مگابیت بر ثانیه سرعت دارد و مردم هم از این شرایط راضی هستند.
 
وی ادامه داد: حال اگر قرار باشد این تعرفه‌ها کاهش پیدا کند قطعا عناصر مختلفی تاثیر‌گذار خواهد بود و به عنوان مثال مواردی مانند پهنای باند، قیمت انتقال، تعرفه‌های گمرکی و مواردی از این دست نیز باید کاهش پیدا کند، چرا که نمی‌توان برای کاهش قیمت اینترنت تنها به ارائه‌کننده نهایی خدمات بسنده کرد.
 
مدیر عامل ایرانسل همچنین متذکر شد: طی سال‌های گذشته ما برای راه‌اندازی و توسعه نسل‌های سه و چهار بالغ بر یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و برای بازگشت این سرمایه سالها زمان نیاز است. بنابراین برای ما و برخی اپراتورها اکنون قیمت تمام شده اینترنت به مراتب بیشتر از قیمتی است که نسبت به واگذاری آن اقدام می‌کنیم، اما با این وجود اصلا ایرانسل سیاست افزایش تعرفه‌ را در حال حاضر مدنظر ندارد و اگر هم در موردی نیاز به تغییری برای قیمتها باشد، بحث ما مربوط به کاهش و افزایش نخواهد بود اما ممکن است براساس نیاز تغییراتی در حجم بسته‌ها ایجاد شود.
 
وی در بخش دیگری از صبحت‌های خود با اشاره به تنوعی که در بسته‌های تشویقی و تخفیفی ایرانسل وجود دارد، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که همواره فاصله زیادی میان تعرفه اینترنت آزاد و بسته‌ها وجود دارد و برهمین اساس ما به‌طور دائم مشترکان را به سمت طرح‌های تشویقی دعوت می‌کنیم. از سوی دیگر امکانی در نظر گرفته‌ایم که به محض تمام شدن حجم بسته موضوع به کاربر اطلاع داده شود تا حتی یک گیگ استفاده آزاد به کاربران تحمیل نشود.
 
او متذکر شد: طبیعی است که در ظاهر ممکن است این روش درآمدهای اپراتور را کاهش دهد، اما ما در وهله‌ی اول به دنبال رضایت مشتری هستیم و نه افزایش درآمد.
 
دزفولی همچنین عنوان کرد: اکنون در کشوری مانند امارات بسته‌های یک گیگ به قیمت 99 درهم فروخته می‌شود که این قیمت در قیاس با ایران تقریبا 50 برابر بیشتر است.
 
مدیر عامل اپراتور دوم کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که با وجود تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد آنچه در ایران به عنوان 3G واگذار می‌شود، نسبت به استاندارد‌های دنیا فاصله قابل توجهی دارد، توضیح داد: در بارسلونا تستی از سرعت اینترنت نسل چهار اپراتور معروف آنجا را گرفته و این اعداد را به معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات نشان دادیم و سرعت خود در تهران را یادآور شدیم.
 
او در پاسخ به مطلبی که به هر حال تعداد مشترکان 4G به مراتب کمتر از کشورهای دیگر است، اظهار کرد: شاید در 4G تعداد مشترکان ما کمتر باشد، اما در 3G این طور نیست و به طور همزمان چندین میلیون مشترک از اینترنت ایرانسل استفاده می‌کنند اما به هر حال سرعت امری نسبی است.
 
وی در پایان گفت: باید قبول کنیم که طی این سال‌ها سرعت اینترنت با روی کار آمدن 3G، 10 برابر و با 4G، 100 برابر شده البته در این میان در زمینه سرعت هم مانند قیمت عوامل مشخصی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به پهنای باند، فرکانس، تعداد سایت‌ها، زیرساخت‌ها و شبکه فیبر اشاره کرد که در این میان ما به سرعت در حال سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.