اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 21, 2015
12:59 چهارشنبه، 29ام مهرماه 1394
کد خبر: 73899

دو اپراتور اروپایی به دنبال خرید”همراه اول” هستند

همراه اول توافقاتی با دو اپراتور اروپایی داشته و علاوه بر این کمپانی‌های بسیاری خواستار خرید سهام این شرکت سودده در ایران هستند.
 
وحید صدوقی در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با تمایل کمپانی‌های خارجی برای ورود به صنعت ارتباطات ایران گفت: علاقه‌مندی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد و در همین راستا توافقاتی با دو اپراتور اروپایی داشتیم که ترجیح می‌دهیم با توجه به حساس بودن شرایط نامی از آنها نبرم.
 
وی عنوان کرد: البته برخی اپراتورهای خارجی نیز که تمایل به خرید سهام همراه اول دارند، علاقه‌ای ندارند اطلاعات بیشتری از آنها منتشر شود و رسانه‌ای گردد.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: ورود اپراتورهای خارجی به بازار ارتباطات ایران در قالب خرید سهام همراه اول نیازمند رعایت مقررات خاصی است و در زمان مقرر باید درباره آن صحبت کرد.
 
صدوقی اذعان کرد: آنها به‌صورت جدی دنبال خرید سهام همراه اول به‌عنوان یک شرکت سودده هستند زیرا طی 10 سال گذشته، وضعیت این صنعت دستخوش تحولاتی شده و درآمد اپراتورهای دنیا به‌شدت کاهش یافته است؛ در حالی که همراه اول همچنان وضعیتی رو به رشد دارد.
 
به گزارش خبرنگار تسنیم، مدیرعامل همراه اول پیش از این درباره اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر مذاکره اپراتور اورنج فرانسه با یکی از اپراتورهای ایرانی برای خرید سهام آن گفته بود که وزیر ارتباطات نام اپراتور مذاکره‌کننده را اعلام می‌کند اما همراه اول منعی برای واگذاری سهام در بورس ندارد. شرکت ارتباطات سیار به‌دلیل اینکه یک شرکت بورسی است فروش سهام آن می‌تواند از طریق بورس انجام شود.
 
صدوقی همچنین گفته بود که همراه اول شرکتی بورسی و 10 درصد سهام آن عرضه شده است لذا شرکت‌هایی که در ایران ثبت شده‌اند، می‌توانند تا 10 درصد سهام این شرکت را خریداری کنند. اگر سهام بیشتری بخواهند باید با توافق سازمان بورس انجام شود که مراحل قانونی مربوط به خود را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.