باندپهن

باندپهن ثابت

October 23, 2015
11:53 جمعه، 1ام آبانماه 1394
کد خبر: 73954

سرپرست شرکت مخابرات ایران: توسعه مخابرات کشور نیازمند 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه مخابرات کشور در چهار سال آینده نیازمند 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.
 
 
اسدالله دهناد روز چهارشنبه در مراسم آغاز پانزدهمین همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد افزود: در پنج سال گذشته 110 هزار میلیارد ریال در بخش تلفن همراه، ثابت و دیتا در کشور سرمایه گذاری شده است.
 
وی اظهار کرد: تعداد مشترکین تلفن همراه نیز طی پنج سال گذشته از 35 میلیون به 64 میلیون مشترک افزایش یافته است.
وی گفت: از سال 1388 تاکنون چهار میلیون و 900 هزار تلفن ثابت در کشور واگذار شده و از خصوصی سازی شرکت مخابرات تاکنون تعداد پرتالهای ای.دی.اس.ال با رشد 45 درصدی به 4.5 میلیون پرتال افزایش یافته است.
 
وی توسعه سرویس های محتوایی شبکه وای فای، فیبر نوری و اکسس نوری را از جمله فعالیت های در دست اقدام شرکت مخابرات ایران ذکر کرد.
وی ادامه داد: اداره شبکه مخابرات کشور با تعرفه های سال 1382 و با هزینه های سال 1394 بیشتر شبیه به معجزه است.
 
دهناد گفت: شرکت مخابرات با مدیریت بهینه نه تنها موفق به اداره خود شده است بلکه 200 هزار میلیارد ریال هم در سالهای اخیر به دولت پرداخت کرده و هزینه بیش از 50 هزار کارمند و هزاران نفر پیمانکار را مدیریت نموده است.
 
سرپرست شرکت مخابرات ایران افزود: اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی برای تحقق ارزش های دینی در جامعه و ادارات باید در مرحله نخست به آنچه برای گسترش ارزشهای اسلامی مطرح می کنند اعتقادی عمیق و قلبی داشته باشند و خود عمل کننده به آنها باشند.
دهناد اظهار کرد: این افراد باید قبل از اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر این فریضه در رفتارشان متجلی شده باشد.
 
وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای تحقق اهداف و ماموریتهای خود برنامه هدفمند پنج ساله داشته باشند و برای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه و در بین خانواده های کارکنان شرکتهای تابعه خود بکوشند.
 
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بسترسازی برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب، حفظ دستاوردها و تعمیق آرمانهای نظام جمهوری اسلامی از جمله رویکردهای فعالیتهای این اتحادیه است.
 
حجت الله فرزین افزود: شرکت کنندگان در این همایش طی دو روز برگزاری آن در زمینه راهکارهای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار امسال با عنوان سال دولت ، ملت و هم دلی و همزبانی، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ انتظار منجی (عج) با استفاده از نقطه نظرهای اساتید ذیربط به تبادل نظر می پردازند.
 
وی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، فضای مجازی، سیاستهای کلان نظام اداری کشور، سیاست های کلی علم و فناوری و تطبیق و نقد سیاستهای شرکت مخابرات، محوریت ولایت فقیه در سیاستهای داخلی و خارجی، فناوری صلح آمیز هسته ای، جهان اسلام و فرقه گرایی را از جمله محورهای این همایش ذکر کرد.
 
پانزدهمین همایش اتحادیه انجمنهای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای تابعه با حضور 400 نفر به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی و تربیتی ثامن الائمه (ع) مشهد در حال برگزاری است.
 
حدود پنج هزار نفر عضو اتحادیه انجمنهای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه در کشور هستند که 70 درصد آنان را اعضای انجمنهای اسلامی شرکت مخابرات تشکیل می دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.