تلفن همراه

گوشی

October 24, 2015
15:38 شنبه، 2ام آبانماه 1394
کد خبر: 73976

آیا نکسوس 6P بیش از حد داغ می شود؟

پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۱۰، با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه است و برای بسیاری از کمپانی های تولید موبایل مشکل ساز شده. از یک سو برخی کمپانی ها تصمیم گرفتند که از پردازنده ای دیگر استفاده کنند و از سوی دیگر، کمپانی های دیگری ترجیح دادند که خود وارد عمل شده و مشکل گرمایی پردازنده را برطرف کنند.
 
 
با توجه به این که موبایل هوشمند نکسوس ۶P از هواوی از همین پردازنده بهره برده است، باید دید که چه عملکردی هنگام فعالیت های سنگین از خود به جای می گذارد و دمای آن تا چه می رسد. وبسایت AndroidCentral به تازگی به بررسی میزان گرمای نکسوس ۶P پرداخته.
 
تست گرمای موبایل در اتاقی با دمای ۲۴ درجه ی سانتی گراد (۷۶ فارنهایت) شروع می شود. نکسوس با دمای ۲۷ درجه شروع به کار می کند و بعد از ۱۰ دقیقه اتصال به اینترنت، چرخ زدن در شبکه های مجازی و ۵ دقیقه بازی کردن، به دمای ۳۷٫۳ درجه ی سانتی گراد (۹۹٫۲ فارنهایت) می رسد.
 
 
همان طور که در تصویر قابل مشاهده است، بیش ترین مقدار دما روی بخش دوربین و سنسور اثر انگشت متمرکز شده است؛ که خبر خوبی به شمار می رود پرا که در این صورت هنگام در دست گرفتن تلفن همراه با مشکلی مواجه نخواهید شد. تا دمای پایین تر از ۱۰۰ فارنهایت، معمولا جای نگرانی وجود ندارد چرا که اکثر دستگاه ها، در شرایط مشابه عملکردی یکسان از خود نشان می دهند.
 
اما نکته ی جالب توجه هنگام تست بنچمارک دستگاه به وقوع می پیوندد. گلکسی اس ۶ ادج (با پردازنده ی اگزینوس خود) هنگام تست بنچمارک به دمای ۱۲۰ فارنهایت می رسد. ۶P هنگام شروع بنچمارک ناگهان به ۱۰۲ درجه می رسد اما بعد از آن دمایش تا بیش از ۱۰۴٫۵ فارنهایت (۴۰ سانتی گراد) افزایش نمی یابد.
 
 
با راه اندازی دوباره ی بنچمارک، دما تا ۱۰۶ درجه می رسد اما بازهم به اندازه ای بیش از آن نمی رسد. در این حالت، سنسور اثر گذشت کمی داغ می شود اما هیچگاه اخطار داغ شدن بیش از حد دستگاه را دریافت نخواهید کرد.
 
بنابراین باید در نهایت گفت که کاربران هیچ مشکلی با استفاده از نکسوس ۶P نخواهند داشت. میزان گرمای آن مثل بسیاری دیگر از گوشی های بازار است و در هیچ شرایطی، به شکلی غیرمنطقی داغ نخواهد کرد. در واقع حتی این گوشی بدون آن که پردازنده را فدا کند، ۱۰ درجه نسبت به گلکسی اس ۶ ادج سامسونگ نیز خنک تر باقی می ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.