اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 24, 2015
16:09 شنبه، 2ام آبانماه 1394
کد خبر: 73984

پاندورا دلیل اصلی از دست دادن ۱.۳ میلیون کاربرش را اپل موزیک می‌داند

رقابت در حوزه‌ی سرویس‌های استریم و اشتراکی پخش موسیقی روز به روز شدید‌تر می‌شود. پاندورا یکی از همین سرویس‌ها است که بنابر آخرین گزارش‌ها بیش از ۱.۳ میلیون نفر از مشترکان خود را از دست داده است. پاندورا دلیل اصلی از دست رفتن این تعداد از کاربران را اپل موزیک عنوان می‌کند.
 
 
پاندورا اعلام کرده که بیش از ۱.۳ میلیون نفر از مشترکان خود را در جریان سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی که مقارن با  اولین فصل از آغاز به کار رسمی سرویس اپل موزیک است، از دست داده است. پاندورا دلیل اصلی کاهش کاربران خود را ارائه‌ی سرویس استریم موسیقی اپل عنوان کرده است. پاندورا پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ همین تعداد کاربر را پس از آغاز به کار سرویس آیتونز رادیو از دست داد.
 
البته باید به این نکته اشاره کرد که پاندورا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۶ میلیون نفر به تعداد کاربران خود افزوده است و کاهش ۱.۳ میلیونی در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی است. با توجه به همزمان شدن عرضه‌ی اپل موزیک با کاهش تعداد مشترکان پاندورا، می‌توان چنین استنباط کرد که سرویس استریم موسیقی اپل، پاندورا را تحت تاثیر قرار داده است.
 
برایان مک‌اندروز در خصوص کاهش تعداد کاربران سرویس‌های استریم به این موضوع اشاره کرده که این موضوع در کوتاه مدت اتفاق افتاده و ترند استفاده از پاندورا یک روند صعودی و مثبت دارد. بنابر اطلاعات منتشر شده توسط مک‌اندروز، پاندورا بیش از ۷۸.۱ میلیون کاربر فعال دارد. همچون اسپاتیفای، بخش بزرگی از کاربرانی که از پاندورا استفاده می‌کنند، این سرویس را بصورت رایگان و با قبول تبلیغات برای دیدن مورد استفاده قرار می‌دهند. در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، پاندورا افزایشی ۳۰ درصدی را در درآمد داشته است. درآمد این کمپانی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به بیش از ۳۱۱ میلیون دلار رسیده، اما پرداخت حقوق استودیوها، ضرری ۸۵.۹ میلیون دلاری را روی دست این کمپانی گذاشته است.
 
برخلاف اسپاتیفای و پاندورا، خبر از استفاده‌ی رایگان از اپل موزیک نیست و کاربران باید پس از ثبت نام در سرویس و اتمام دوره‌ی رایگان سه ماهه، یکی از دو پیشنهاد اپل را انتخاب کنند، در غیر اینصورت نمی‌توان اپل موزیک را بصورت رایگان مورد استفاده قرار داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.