تلفن همراه

گوشی

October 26, 2015
8:42 دوشنبه، 4ام آبانماه 1394
کد خبر: 74010

آینده صنعت خودرو از نگاه مدیرعامل اپل

مدیرعامل شرکت اپل اعلام کرد خودروسازی در سال‌های پیش رو دستخوش تغییرات گسترده‌ای خواهد شد. به گزارش بیزینس اینسایدر، تیم کوک که در کنفرانس وال استریت ژورنال در سانفرانسیسکو سخن می‌گفت در خصوص آینده این بازار اعلام کرد:وقتی به صنعت خودرو می‌نگرم، آنچه می‌بینم این است که نرم‌افزار روز به روز به جزء مهم‌تری در خودروهای آینده تبدیل می‌شود. شما خواهید دید که خودروهای خودران روز به روز مهم‌تر خواهند شد. شرکت اپل هم‌اکنون سیستمی در خودروها عرضه می‌کند که یک سیستم عامل خودرویی برای سیستم مولتی‌مدیا خودرو است.
 
کوک در این خصوص گفت: ما دوست داریم وقتی مردم وارد خودرو خود می‌شوند تجربه‌ای همچون کار با آی‌فون را در خودرو داشته باشند. وی افزود: صنعت خودرو در مسیر یک تغییر گسترده قرار دارد و این تغییر صرفا تکاملی نخواهد بود بلکه انقلابی است. 
 
«تیم کوک» اما در کنفرانس وال استریت ژورنال در سانفرانسیسکو، درباره شایعاتی که در زمینه پروژه خودروسازی اپل مطرح است صحبتی به میان نیاورد. اکنون مشخص است که اپل در حال کار روی ساخت یک خودرو است. این شرکت تاکنون استخدام‌های زیادی را در زمینه خودروسازی انجام داده است. اپل اخیرا با استخدام تعداد زیادی از کارکنان یک شرکت سازنده موتورسیکلت این شرکت را مجبور به تعطیلی کرد و همچنین یک مجموع تست فناوری خودروهای خودران را به خدمت گرفته است. وال استریت ژورنال در خصوص این طرح اپل می‌نویسد: این طرح اکنون یک پروژه تعهد شده با زمان احتمالی سال 2019 برای نتیجه دادن طرح است البته ممکن است این زمان تغییر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.