رگولاتوری

October 30, 2015
17:28 جمعه، 8ام آبانماه 1394
کد خبر: 74119

اعطای پروانه FCP به نخستین گروه از واجدین شرایط طی هفته آینده

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از اعطای پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) به هفت شرکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از نزدیک به دو سال مطالعه و نظرخواهی و همکاری همه جانبه تمام ذینفعان، نخستین گروه از واجدین شرایط شامل شش شرکت از بین بزرگ ترین PAP های موجود و یک شرکت ISDP پروانه را دریافت می کنند.
 
دکتر عباسی شاهکوه با اعلام این خبر افزود: اعطای این پروانه در راستای تجمیع بیش از هزار پروانه موجود در حوزه ارتباطات ثابت صورت می گیرد.
 
وی با بیان این که، این پراکندگی نظارت را با دشواری مواجه می کرد، گفت: با اعطای پروانه FCP رویکرد گذشته مبتنی بر پروانه های تک سرویسی، استانی و وابسته به فناوری، به پروانه های مستقل از فناوری، چند سرویسی و سراسری تغییر کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: کاهش تنوع پروانه ها و بازیگران این عرصه موجب بهبود نظارت و کاهش هزینه های سربار می شود.
 
وی از دیگر مزایای این اتفاق به افزایش سرمایه گذاری و اشتغال زایی اشاره کرد و افزود: با صدور پروانه FCP مجموعه های بزرگ اقتصادی شکل می گیرد که می تواند به جذب سرمایه گذاری های جدید و ایجاد اشتغال کمک کند.
 
عباسی شاهکوه با اشاره به این که از تعداد 18 واجد شرایط تا کنون هفت شرکت توانسته اند همه مراحل صدور پروانه را طی کنند، اظهار داشت: پس از بررسی های صورت گرفته هفت شرکت موفق شدند پس از اخذ تاییدیه های لازم تادیه، ضمانتنامه و حق الامتیاز، موافقتنامه پروانه را امضا کرده و طی هفته آینده پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت را اخذ کنند.
 
وی افزود: از بین 18 متقاضی واجد شرایط پس از این گروه نخست، یک گروه دیگر شامل پنج شرکت دیگر نیز احتمالا ظرف یک ماه آینده مراحل صدور پروانه را تکمیل خواهند کرد و شش متقاضی باقیمانده هم تا بهمن 94 فرصت دارند که با حل مشکلات، نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.