تلفن همراه

رگولاتوری

November 2, 2015
12:29 دوشنبه، 11ام آبانماه 1394
کد خبر: 74174

وزیر ارتباطات: قرار نبود انحصار دولتی مخابرات شبه‌دولتی شود/ ورود ۷ شرکت برای حذف صف‌های دریافت تلفن ثابت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ امروز مردم حتی در بسیاری از شهرهای بزرگ در نوبت ثبت‌نام تلفن ثابت یا نوبت دریافت هستند و ۷ شرکت ارتباطات ثابت که به تازگی پروانه گرفته‌اند باید این خلاء را سریع پر کنند تا کسی در نوبت دریافت خدمت نماند.
 
 
محمود واعظی در مراسم اعطای پروانه FCP (شبکه ارتباطات ثابت) اظهار داشت: بازار ICT کشور قابلیت افزایش تا 3 برابر را دارد و پروانه‌هایی که امروز صادر می‌کنیم بازار را برای کسی تنگ می‌کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کسب درآمد به حوزه محتوا منتقل شده است، گفت: با تغییر ذائقه مردم کاربران دوست دارند به جای خواندن مطالب حجیم با عکس و ویدیو نیازمندهای خود را دریافت کنند.
 
وی افزود: عکس و فیلم به معنای پهنای بیشتر و مترادف با درآمد بیشتر برای شرکت‌های اینترنتی است.
 
واعظی گفت: اگر خدمات خوب باشد مردم حاضرند هزینه آن را بپردازند و آنچه مردم را عصبانی می‌کند قطعی مداوم سرویس است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: خلاف سیاست‌های نظام واگذاری تلفن ثابت اکنون به‌روز نیست هرجا که سفر می‌کنم حتی در بسیاری از شهرهای بزرگ یا به مردم فرصت نام‌نویسی داده نمی‌شود با مردم در نوبت ثبت‌نام هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که امروز پروانه FCP می‌گیرند این خلاء را باید سریع پر کنند.
 
واعظی تأکید کرد: روزی که مخابرات خصوصی شد قرار نبود از انحصار دولتی تبدیل به انحصار شبه دولتی شود بلکه قرار بود بقیه هم بتوانند در این بازار فعالیت کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف صدور پروانه‌های FCP این است که کسی در نوبت دریافت سرویس نماند.
 
وی یادآور شد: البته قرار نبود تعداد پروانه‌های FCP اینقدر زیاد باشد بلکه پیشنهادمان تجمیع این شرکت‌ها و تشکیل کنسرسیوم بود اما اینجا ایران است و همه برای اسم خودشان کار انجام می‌دهند.
 
واعظی گفت: در نهایت به نظر می‌رسد تا اول بهمن 94، 10 یا 12 شرکت FCP داشته باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در گذشته شرکت‌هایی پروانه تلفن ثابت را گرفته بودند اما موفق نشدند اکنون نیز انتظار نداریم که همه 7 شرکتی که پروانه FPC می‌گیرند موفق شوند.
 
وی همچنین درباره صدور پروانه SAP (ارتباطات ماهواره‌ای) گفت: داخل وزارتخانه همواره اعطای پروانه SAP شرکت خدمات انفورماتیک مخالفان سرسختی داشت اما معتقد بودم نمی‌توان به شرکتی که فعالیت می‌کند و حجم فعالیت زیادی هم دارد پروانه نداد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.