تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 3, 2015
7:39 سه شنبه، 12ام آبانماه 1394
کد خبر: 74184

اندروید و کروم تلفیق می‌شوند

شرکت گوگل به زودی دو سیستم عامل اندروید و کروم را با هم تلفیق خواهد کرد.
 
 
گفته می‌شود که گوگل در حال طی کردن روال تلفیق سیستم عامل کروم با اندروید است و سیستم عامل تلفیقی تا سال آینده عرضه خواهد شد.
 
وال استریت ژورنال گزارش داد که اساسا سیستم عامل کروم با اندروید تلفیق خواهد شد چرا که اندروید در حال حاضر به عنوان یک پلتفرم برجسته توسط تعداد زیادی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلفیق این دو سیستم عامل به معنای عرضه اندروید برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپی است که احتیاج به تغییرات زیادی از جمله پشتیبانی از مارکت گوگل خواهد داشت. لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک ظاهرا برای نشان دادن این سیستم عامل جدید نام جدیدی پیدا خواهند کرد.
 
سیستم عامل جدید گوگل انتظار می‌رود که تا سال 2017 آماه شود اما پیش نمایشی از این سیستم عامل انتظار می‌رود زودتر عرضه شود. گفته می‌شود گوگل از دو سال پیش در حال کار روی این پروژه است.
 
اگرچه این یک تغییر بزرگ و غافلگیرکننده خواهد بود اما لپ‌تاپ‌های کروم بوکس نسبتا موفق بوده اند و یک گزینه بسیار ارزان قیمت هستند.
 
سوندار پیچای – از مدیران ارشد گوگل که از دو سال قبل مسوول سیستمهای عامل‌ کروم و اندروید است، اقداماتی را برای نزدیک کردن آنها انجام داده است. این اقدامات شامل افزودن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید در سیستم عامل کروم می‌شود.
 
اگرچه این پشتیبانی هنوز محدود است برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک کار می‌کنند. گوگل هنوز در خصوص این موضوع اظهارنظر نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.