اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 4, 2015
9:32 چهارشنبه، 13ام آبانماه 1394
کد خبر: 74201

استفاده غیرمفید از شبکه امن مجازی در مقابل کاربرد مفید یک به صد است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: استفاده غیرمفید از VPN در مقابل استفاده مفید از آن، یک به صد است و VPNسروری که شرکت دولتی زیرساخت ایجاد کرده سرویس می‌دهد، اما از VPNهای دیگری نیز در کشور استفاده می‌شود.
 
محمود خسروی امروز در حاشیه همایش نقش پدافند غیرعامل در پایداری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره استفاده از محصولات بومی از جمله VPN (شبکه امن مجازی) بومی و سرانجام این پروژه گفت: دو سال و نیم پیش پروژه‌ای به نام VPN بومی تعریف شد، اما در هنگام اتخاذ تصمیمات ملی، اگر زمینه‌سازی لازم صورت نگیرد، پروژه شکست خواهد خورد.
 
وی گفت: آن زمان نیز مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه VPNها بسته شود و شرکت زیرساخت VPN سروری ایجاد کند.
 
خسروی گفت: این VPNسرور ایجاد شد و هم‌اکنون نیز موجود است و سرویس ارائه می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: اما در آن زمان، مجموعه‌هایی که فعالیت‌هایشان براساس VPN بود، دچار مشکل شدند که بانکها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های اقتصادی و امنیتی و سفارتخانه‌ها از جمله این مجموعه‌ها بودند.
 
وی ادامه داد: در آن زمان، حوزه‌های اقتصادی و امنیتی از VPN استفاده می‌کردند، اما مانند هر فناوری دیگری، استفاده‌های دیگری نیز از VPN می‌شد.
 
خسروی گفت: اما میزان استفاده مفید در مقابل استفاده غیرمفید از VPNها یک در مقابل صد بود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: هم‌اکنون نیز برخی سفارتخانه‌ها علاقه مند نیستند که از VPNسرور خاصی ارتباطات خود را مبادله کنند و از این رو، VPNهای غیر از VPN شرکت زیرساخت در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.