فناوری اطلاعات

گوشی

November 4, 2015
10:39 چهارشنبه، 13ام آبانماه 1394
کد خبر: 74208

پیگیری حقوقی استفاده غیرقانونی از برند اپل در ایران توسط اپل

 
رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: یکی از مدیران ارشد شرکت اپل حدود 2 ماه قبل در بازدید غیر رسمی از تهران که به جهت مطالعه میدانی و آشنایی با بازار ایران داشته ،وضعیت بازار موبایل ایران و وضعیت محصولات برند اپل در ایران را بررسی کرده و با اشاره به استفاده از لوگوی این برند در اپل استورهای ایران اعلام کرده که اپل قصد دارد این استفاده‌های غیرقانونی را به صورت حقوقی پیگیری کند.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشکل های ICT  ایران ، محمدرضا طلایی رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران از مذاکره با شرکت‌های اپل، مایکروسافت، اوراکل، آی‌بی‌ام، ودافون، جمالتو و سپ  (SAP)در نمایشگاه فناوری امارات (جیتکس ) و در جریان برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت ICT ایران خبر داد.
 
وی با تشریح جزئیات مذاکرات با شرکت اپل گفت: Patrick Beyrouti  معاون مدیرعامل منطقه خاورمیانه شرکت اپل در نشستی با برگزارکنندگان پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس،ضمن اعلام آمادگی اپل برای حضور رسمی در ایران  ، گفت: اپل درخواست‌های زیادی از طرف شرکت‌های ایرانی برای اعطای نمایندگی دریافت کرده است.
رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ادامه داد: به گفته Patrick Beyrouti  ،  شرکت اپل هیچ نماینده رسمی در ایران ندارد و این شرکت قصد دارد استفاده غیرقانونی از لوگو و برند اپل در ایران را به صورت حقوقی پیگیری کند.
 
طلائی ادامه داد: در این راستا مقرر شد به زودی از طرف مجمع تشکل‌های ICT، دعوت‌نامه‌ای برای معاون مدیرعامل منطقه خاورمیانه شرکت اپل ارسال کنیم و پیش از حضور وی در ایران، طی فراخوانی عمومی شرکت‌های متقاضی دریافت نمایندگی اپل شناسایی و معرفی شوند.
 
وی با اشاره به محدودیت‌های فعلی ایرانی‌ها برای ثبت و عرضه نرم افزار  در اپ‌استور ، خاطرنشان کرد: با ورود رسمی اپل به ایران، ارتباطات تولیدکنندگان  و توسعه دهندگان نرم افزارهای تلفن همراه  با فروشگاه اینترنتی اپل تسهیل  و عرضه محصولات با محتوای ایرانی اسلامی افزایش خواهد یافت .
 
طلائی همچنین از اعلام آمادگی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و گفت: همچنین مدیران اپراتور آلمانی  ودافون بر تمایل برای مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه ایران تأکید کردند.
 
وی تصریح کرد: ‌همچنین در این مذاکرات آمادگی مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران برای پیگیری مذاکرات مربوط به ورود شرکت‌های بزرگ و برندهای خارجی به بازار ایران اعلام شد تا شرکت‌های ایرانی متقاضی از طریق اتاق ایران نسبت به اخذ نمایندگی اقدام کنند.
 
رئیس مجمع تشکل‌های ICT ایران اظهار امیدواری کرد: با این اتفاقات شاهد حضور موفق شرکت‌های بزرگ و صاحب نام ICT در ایران و رونق بازار شرکت‌های داخلی باشیم. البته در این مذاکرات عرضه صرف محصولات خارجی در ایران مدنظر نیست بلکه انتقال دانش فنی و مدلی از همکاری برای تقویت شرکت‌های ایرانی هدف‌گذاری شده است.
 
طلایی همچنین با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ICT  ایران در حاشیه جیتکس گفت: در این همایش که با استقبال برندهای مطرح ICT جهان روبرو شد ، نمایندگانی از شرکت های IBM ، LG ، VODAFONE ، ORACLE ،  Gemaltot UNITRENDS ، Follow Soft ، Arrowave  و  FAMOCO حضور داشتند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.