سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 5, 2015
9:14 پنجشنبه، 14ام آبانماه 1394
کد خبر: 74214

اتاق فکر مشترک شورای عالی فضای مجازی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشکیل می‌شود

اتاق فکر بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری تحت یک برند در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) کشور با حمایت شورای عالی فضای مجازی تشکیل می‌شود.
 
 
پیرو انتشار بیانیه‌ای در خصوص انحصار غیرضروری در به‌کارگیری نرم‌افزار در سازمان‌های دولتی و شرکت‌های هولدینگ؛ جلسه‌ای به دعوت مرکز ملی فضای مجازی در محل شورای عالی فضای مجازی و با حضور حامد حاجی ملامیرزایی سرپرست اداره کل راهبردهای توسعه اقتصادی و تقسیم‌کار ملی، مرکز فضای مجازی و نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.
 
فرشید آریا شکوه عضو کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و نماینده سازمان در شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به اینکه این نشست باهدف بررسی تهدیدها و فرصت‌ها در یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری برگزار شد، گفت: پس از بحث و تبادل‌نظر قرار بر این شد تا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ایجاد یک اتاق فکر به‌عنوان یک سازمان تخصصی از نگاه صنفی و فنی فرصت‌ها، تهدیدها و جوانب امر در یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری تحت یک برند را با دعوت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همراهی شرکت‌های تحقیقاتی و پژوهشی موردبررسی قرار دهد.
 
عضو کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی آمادگی خود را جهت هرگونه حمایت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این زمینه اعلام کرده است، افزود: راهکارها و پیشنهادهای برآمده از این اتاق فکر که متشکل از کارشناسان و فعالان صنفی عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است، به صورت یک بسته پیشنهادی به شورای عالی فضای مجازی جهت اجرا و تدوین لایحه‌های مرتبط، ارائه خواهد شد.
 
آریاشکوه با تاکید بر اینکه این اتاق فکر در راستای برنامه‌های تقسیم‌کار شورای عالی فضای مجازی تشکیل‌شده است، گفت: در حال حاضر حوزه فناوری اطلاعات و ساماندهی بازار از اولویت‌های این اتاق فکر است که جهت همفکری در جلسات و سلسله نشست‌های مشترک هفتگی میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و شورای عالی فضای مجازی به آن پرداخته خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.