رگولاتوری

November 6, 2015
9:42 جمعه، 15ام آبانماه 1394
کد خبر: 74237

پرداخت وام‌های کم‌بهره به شرکت‌های فناوری اطلاعات

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: به زودی مراحل سوم و چهارم وام‌های کم‌بهره به شرکت‌های فناوری اطلاعات پرداخت می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند.
 
صائبه سلوکی با اشاره به پرداخت وام‌های کم‌بهره به شرکت‌های بخش آی.تی اظهار کرد: با توجه به همزمانی دور چهارم نظام صنفی رایانه‌ای کشور با حضور دولت تدبیر و امید و نگاه مثبت این دولت به بخش آی.تی و توسعه این حوزه، بستری فراهم شده تا فعالان این حوزه سبب شده تا سهم مناسبی در زمینه‌های مختلف به آن بخش داده شود.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بخش آی.تی و دولت معوق مانده بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد، تصریح کرد: تخصیص وام‌های کم‌بهره کمیته وجوه اداره شده به مدت یک سال معطل مانده بود اما خوشبختانه اوایل امسال پرداخت این وام‌ها به بخش زیادی از شرکت‌های در نوبت تخصیص داده شد.
 
سلوکی با بیان اینکه مرحله دوم این وام از تیرماه آغاز شده و پرداخت می‌شود، عنوان کرد: به‌زودی مراحل سوم و چهارم وام‌های کم‌بهره به شرکت‌های آی.تی پرداخت می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ممیزی این شرکت‌ها و طرح‌های آنها توسط کمیته‌های استانی در دور دوم انجام می‌شود، بیان کرد: اگر طرح استانی داشته باشیم این طرح‌ها در استان‌ها بررسی و نتیجه آن به سازمان فناوری داده می‌شود.
 
دبیرکل نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین نظام صنفی و صندوق حمایت نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق حمایت منعقد شده تا وام‌های کم‌بهره به شرکت‌ها پرداخت شده و ضمانت‌های بانکی که برای همه دوایر دولتی و سازمان‌ها قابل استناد است، صادر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی بین سازمان نظام صنفی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص جذب متخصصان مقیم خارج از کشور وجود داشته و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شده است، گفت: در صورت بازگشت متخصصان آی.تی مقیم خارج از کشور، نیمی از حقوق ماهانه آنها توسط دولت و مابقی توسط شرکت‌ها پرداخت می‌شود که این امر کمک بسیاری به شرکت‌های آی.تی دارد.
 
وی صدور مجوز برگزاری الکامپ 21 به نام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را یک رویداد مهم در کشور دانست و گفت: 18 هزار متر فضا برای الکامپ در نظر گرفته شده بود متراژ که 3000 متر از آن فضای بیرونی بود اما تقاضای شرکت‌ها بیش از 40 هزار متر بود.
 
سلوکی با بیان اینکه حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه براساس دو مرحله گزینش انجام شده است، گفت: الکامپ امسال همزمان با نمایشگاه وزارت علوم بوده و تعامل ایجاد شده سبب افزایش فضای الکامپ به 21 هزار متر شد.
 
دبیرکل نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد: تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌ها را در استان‌ها جذب کرده تا نیازی به حضور متخصصان در خارج از استان‌ها نباشد که این امر به تقویت بنیه علمی شرکت‌ها بستگی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.