اپراتورها

تلفن همراه

November 6, 2015
10:19 جمعه، 15ام آبانماه 1394
کد خبر: 74247

شفاف سازی صورتحساب مشترکین دائمی شرکت کننده در طرح مکالمه نامحدود

وبسایت همراه اول نوشت: برخی از مشترکین دائمی که در مهرماه ۹۴ در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) ثبت نام شده اند، ممکن است تصور نمایند مبلغ صورتحساب ایشان اندکی افزایش یافته است. در صورتی که در واقع، این موضوع صحت نداشته و علت ایجاد چنین تصوری این است که  هزینه خرید بسته هدف رو بزن در صورتحساب پایان دوره مهرماه لحاظ شده؛ اما میزان تخفیفاتی که مشترک به واسطه ی شرکت در این طرح از آن بهره مند می شود، به دو قسمت تقسیم شده است: یک قسمت تخفیفات در مهرماه منظور شده و قسمت دیگر آن در آبان ماه لحاظ می گردد.
 
برای روشن شدن موضوع، فرض کنید مشترکی در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۴ در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) ثبت نام کرده و مبلغ ۹۰،۰۰۰ ریال بابت شرکت در این طرح پرداخته است. چنانچه مشترک مذکور فقط یک بار در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) شرکت کند، وضعیت پرداخت و تخفیفات دریافتی وی را می توان در شکل ذیل مشاهده نمود:
نکته ی مهم این است که بازه زمانی استفاده از طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن)، ۳۰ روز کامل می باشد. بنابراین مشترکی که در تاریخ ۱۳ مهر ثبت نام کرده،  تا ۳۰ روز، یعنی تا روز ۱۳ آبان مشمول طرح و بهره مندی از مکالمه نامحدود رایگان آن خواهد بود. یعنی مشترک علاوه بر اینکه در مهرماه هفده روز مشمول طرح شده، در آبان ماه نیز همچنان به مدت سیزده روز دیگر می تواند از طرح هدف رو بزن بهره مند گردد. بدیهی است در صورتی که مشترک مذکور مجددا در تاریخ ۱۳ آبان در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) ثبت نام کند، فقط مبلغ بسته در صورتحساب درج خواهد گردید و کلیه ی مکالمات درو ن شبکه وی در ماه آبان رایگان خواهد بود.
 
در شکل ذیل، صورتحساب پایان دوره مهرماه این مشترک بررسی شده است: در قسمت "سایر هزینه ها" مبلغ ۹۰،۰۰۰ ریال بابت هزینه بسته طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) اعمال شده است. از سوی دیگر، کل مبلغ مکالمات مشترک (شامل تمام مکالمات قبل و بعد از ثبت نام در طرح) جهت اطلاع وی در قسمت "مکالمه" آمده؛ لیکن با توجه به رایگان بودن مکالمات درون شبکه ی این مشترک (به دلیل ثبت نام در طرح)، هزینه ای که در حالت عادی (بدون شرکت در طرح) بابت مکالمات درون شبکه محاسبه می شد، اکنون در قسمت "تخفیفات" درج گردیده؛ یعنی مشترک بابت این قسمت از مکالمات هیچ گونه هزینه ای نپرداخته است. بدیهی است تفاوت میان مبلغ مکالمه و تخفیفات، مربوط به هزینه ی مکالماتی است که یا در بازه زمانی طرح نبوده و یا خارج شبکه بوده اند.
 
 
 
مشترک گرامی   ۰۰***۰۹۱۲۶۹
 
صورتحساب   تا پایان مهر شما
 
مبلغ   ***** ریال
 
با شناسه قبض   *************
 
 

صورتحساب

شرح مبلغ(ریال)
آبونمان ******
مکالمه ۱۲۰۰۰۰ ریال
پیام کوتاه ******
بسته های اینترنت همراه ******
سایر هرینه ها ۹۰۰۰۰ ریال
جمع صورتحساب دوره ******
تخفیفات ۱۰۰۰۰۰ ریال
مالیات و عوارض ******
بدهی ******
درآمد عمومی دولت ******
کسر هزار ریال ******
مبلغ قابل پرداخت ******
 
از سوی دیگر، در صورتحساب میان دوره آبان این مشترک (مثلا از ۱ تا ۱۰ آبان)، با توجه به باقی ماندن مدت ۱۳ روز از طرح، ملاحظه  می شود که همچنان آن قسمت از مکالمات وی که درون شبکه بوده، رایگان محاسبه شده و مبلغ آن در قسمت "تخفیفات" درج گردیده است.
 
 
مشترک گرامی   ۰۰***۰۹۱۲۶۹
 
صورتحساب میاندوره (۱۳۹۴.۰۸.۰۱ تا ۱۳۹۴.۰۸.۱۰) شما
 
مبلغ   ***** ریال .
 
با شناسه قبض   *************
 
و شناسه پرداخت   ********  می باشد.
 
 
 

صورتحساب

شرح مبلغ(ریال)
آبونمان ******
مکالمه ۵۰۰۰۰
پیام کوتاه ******
بسته های اینترنت همراه ******
جمع صورتحساب دوره ******
تخفیفات ۴۰۰۰۰
مالیات و عوارض ******
بدهی ******
درآمد عمومی دولت ******
کسر هزار ریال ******
مبلغ قابل پرداخت *****

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.