اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 7, 2015
16:22 شنبه، 16ام آبانماه 1394
کد خبر: 74264

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: اتصال 25هزار روستای کشور به اینترنت طی هشت ماه آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: 25هزار روستای کشور طی هشت ماه آینده به اینترنت متصل می شوند.
 
واعظی در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: ساخت ماهواره ملی به کمک یکی از شرکت های خارجی سازنده در دستور کار ماست و مذاکرات ساخت ماهواره را با چند شرکت مشاوره ای و سازنده شروع کرده ایم و امیدوار هستیم که زودتر به عقد قرارداد برسیم. بعد از برجام رویکردها کاملا تغییر کرده و در آینده قطعات در این زمینه توفیقاتی را خواهیم داشت.
 
وی اظهارکرد: پهنای باند اینترنت داخلی ابتدای دولت تدبیر و امید 620 گیگابیت بر ثانیه بوده امروز به 2400 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. طرحی داریم که این میزان را تا یک ماه دیگر به 4000گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهیم داد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خاطرنشان کرد: بنا داریم که این روند توسعه ای ادامه پیدا کند چرا که شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک بدون پهنای باند داخل اجرای آن امکان پذیر نیست.
 
واعظی تصریح کرد: شبکه اجتماعی تا زمانی که سالم کار کنند و صفحات غیر اخلاقی نداشته باشند از نظر ما می توانند به کار خود ادامه دهند اما اگر این شبکه ها بخواهند که مقررات ما را زیر پا بگذارند ابتدا تذکر می دهیم و بعد در صورت رعایت نکردن تذکر هر چیزی که قوانین می گویند و یا اینکه مراجع زیربط تصمیم گیری کنند، شرایط فعالیت متفاوت است.
 
وی ادامه داد: سیاست دولت اینست که تمام جاده های اصلی کشور 100درصد پوشش تلفن همراه داشته باشند که هم اکمنون 98درصد است و سازمان تنظیم مقررات در حال بررسی است و به نوبت خلاء را شناسایی ومی کند و به اپراتورها تذکر می دهد که موظف هستند پوشش دهند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد: 8000روستای کشور از اینترنت برخوردار هستند و مناقصه ای را برگزار کرده ایم که 25هزار روستا کار اینترنت آنها انجام شده و امیدواریم تا هشت ماه آینده به اینترنت متصل شوند.
 
واعظی اضافه کرد: دکل های مخابراتی برای سلامتی مردم مشکل و ضرری ندارند اما آن چیزی که بحث آن یک بار مطرح شد امواجی که در برای ماهواره ها و کانال های تلویزیونی فرستاده می شد، این موضوع را بررسی کرده ایم و جلساتی را با وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، وزارت صنایع و بخشهای مختلف داریم. نظر مقام معظم رهبری و رییس جمهور این است که اگر این کمیته به جمع بندی برسد که این تشعشعات برای سلامتی مردم مضر است، ترددی نیست که باید قطع و جمع شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.