آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

اینترنت و شبکه

رگولاتوری

November 8, 2015
12:45 یکشنبه، 17ام آبانماه 1394
کد خبر: 74280

اصول حاکم پروانه ایجاد و بهره برداری شبکه ثابت بیسیم برای ارایه خدمات عمده فروشی تصویب شد

ایستنا: براساس مصوبه شماره 2 جلسه شماره 222 مورخ 1394/7/16کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اصول حاکم پروانه ایجاد و بهرهبرداری شبکه بیسیم برای ارائه خدمات عمده فروشی را به شرح زیر تصویب شد:
 
مقدمه
با عنایت به لزوم توسعه خدمات باندپهن ثابت در کشور به موازات توسعه خدمات باند پهن همراه و تقویت فضای رقابتی و به منظور استفاده بهینه از منابع محدود خدادادی طیف فرکانسی و طبق بند ماده 15 مصوبه شماره2 جلسه 206 مورخ 93/10/21، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 222 مورخ 94/7/16، پیشنهاد سازمان را در خصوص اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره برداری شبکه ثابت بیسیم برای ارائه خدمات عمده فروشی بررسی و به شرح زیر تصویب کرد.
 
1- تعاریف
اصطلاحات و عبارات بکار رفته در این مصوبه، دارای معانی زیر است:
1 -1- کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
2 -1- سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
3 -1- دارنده پروانه: دارنده پروانه ایجاد و بهرهبرداری شبکه ثابت بیسیم برای ارائه خدمات بهصورت عمده فروشی در باندهای فرکانسی تعیین شده در این مصوبه
پروانه
-4 -1 FTTx : پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکههای انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیاننت
پروانه -5 -1 FCP : پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکه ارتباطات ثابت 
پروانه -6 -1 FWA : پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت 
7 -1- متقاضی: هر شخص حقوقی یا کنسرسیومی که طبق شرایط این مصوبه و شرایط عمومی مزایده، تقاضای شرکت در مزایده را داشته باشد.
8 -1- خدمات خرده فروشی: خدماتی که دارندگان یکی از پروانههای مجاز سازمان، به مشترکین نهایی خود ارائه می کنند.
9 -1- خدمات عمده فروشی: خدمات موضوع پروانه که دارنده پروانه به سایر دارندگان پروانه مجاز از سازمان ارائه میکند.
10 -1- فرکانس پاک: تکه باند فرکانسی در محدودههای تعیین شده در این مصوبه که عاری از هر گونه تداخل مضر به دارنده پروانه واگذار خواهد شد. فرایند واگذاری فرکانس پاک توسط سازمان اعلام خواهد شد.
11 -1- تداخل مضر: تداخلی است که باعث کاهش جدی کیفیت، مزاحمت یا قطع مکرر سرویس ارتباط رادیویی دارنده پروانه دراکثر شهرهای تحت پوشش وی گردد و یا عملکرد سایر سرویسهای رادیویی را به خطر اندازد و باعث کاهش جدی کیفیت، مزاحمت یا قطع مکرر یک سرویس ارتباط رادیویی مجاز شود.
12 -1- تاریخ صدور: تاریخی که پروانه توسط سازمان صادر میشود.
13 -1- تاریخ لازم الاجراشدن: تاریخی تحویل فرکانس پاک به دارنده پروانه که مبنای شروع تعهدات دارنده پروانه خواهد بود.
14 -1- تاریخ شروع: تاریخ شروع به ارائه خدمات توسط دارنده پروانه که حداکثر 9 ماه پس از تاریخ لازمالاجراشدن خواهد بود.
15 -1- قلمروفعالیت: سرزمین جمهوری اسلامی ایران
 
2- شبکه موضوع پروانه:
شبکه مخابراتی شامل خطوط ارتباطی و تجهیزات لازم اعم از نرم افزار و سخت افزار که امکان دسترسی و انتقال داده را بین دو یا چند نقطه، جهت ارایه خدمات موضوع پروانهدر قلمرو فعالیت پروانه به صورت بیسیم فراهم میسازد.
 
3- خدمات موضوع پروانه
ایجاد بستر ارتباطی از سوی دارنده پروانه که امکان ارایه هرگونه خدمت دسترسی رادیویی را مستقل از فناوری، برای دارندگان سایر پروانههای مجاز در چارچوب قرارداد عمدهفروشی و قوانین و مقررات جاری کشور امکانپذیر سازد.
5 تبصره: خدمات موضوع پروانه میتواند ترابردپذیر باشد. ترابردپذیری خدمت به این معناست که با جابجایی مکانی از طریق نقاط مختلف شبکه موضوع پروانه، امکان بهره برداری از خدمات مورد نظر برای مشترک امکانپذیر باشد.
 
4- شرایط و ضوابط اعطای پروانه
1 -4- سازمان در چارچوب این مصوبه، پروانه ایجاد و بهرهبرداری شبکه ثابت بی سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی صادر می کند.
6 باندهای فرکانسی تعیین شده در جدول زیر با داپلکسینگ تقسیم زمانی (TDD) به دارندگان پروانه واگذار خواهد شد.
 
dopcrt1.png
تبصره: هیچ گونه باند محافظی بین تکه باندهای قابل واگذاری و باندهای فرکانسی مجاور منظور نخواهد شد و دارندگان پروانه در باندهای فرکانسی فوق متعهد به عدم ایجاد تداخل مضر بر باندهای FDD و TDD مجاور هستند. باندهای فرکانسی مجاور نیز نبایدهیچگونه تداخل مضری روی باندهای فرکانسی واگذاری بر اساس این مصوبه داشته باشند.
2 -4- اعطای پروانه به شیوه مزایده و طبق ضوابط اختصاصی تعیین شده در این اصول حاکم و پیوست شماره1این مصوبه خواهدبود. در این مزایده یک شرکت درهر گروه به عنوان برنده مزایده انتخاب خواهد شد.
 
5- حق امتیاز و تسهیم درآمد و مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد
1 -5- مبلغ پایه حق امتیاز برای هر یک از گروههای B ،A و C به شرح جدول زیرتعیین میشود.
باند قابل واگذاری A با مبلغ پایه حق امتیاز برای هر تکه باند: 1900 میلیارد ریال
باند قابل واگذاری B با مبلغ پایه حق امتیاز برای هر تکه باند: 900 میلیارد ریال
باند قابل واگذاری C با مبلغ پایه حق امتیاز برای هر تکه باند: 500 میلیارد ریال
 

2 -5- پس از تعیین و اعلام برنده، برندگان مزایده در گروههایA و B می توانند، حداکثر یک(1) ماه پس از اعلام از سوی سازمان به عنوان برنده مزایده، با اضافه کردن هر یک از دارندگان پروانه FCP با حداقل سهم 10 درصد علاوه بر دارندگان پروانه شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی، از تخفیف 10درصدی مابه التفاوت مبلغ حق امتیاز بدست آمده در مزایده و پایه بهره مند شوند.
3 -5- برنده مزایده باید 40 درصد مبلغ حق امتیاز تعیین شده در مزایده را در زمان صدور پروانه و مابقی را حداکثر تا پایان سال اول پرداخت کند.
تبصره: برنده مزایده، درهنگام صدور پروانه بایدمعادل باقیمانده مبلغ حق امتیاز، ضمانتنامه بانکی معتبر به سازمان ارائه کند.
4 -5- مبالغ تسهیم درآمد در هر یک از گروههای B ،A و C، در هر سال شمسی 10درصد تعیین میشود که توسط دارنده پروانه باید پرداخت شود.
5 -5- مبالغ تضمین شده تسهیم درآمدبابت هر سال شمسی به شرح مبالغ تعیین شده در جدول زیر خواهدبود.
 
dopcrt2.png
 
 
تبصره1: مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد باید در 4 قسط مساوی و در پایان هرسه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن پروانه در هر سال قراردادی توسط دارنده پروانه به سازمان پرداخت شود 
 
تبصره2: در صورتی که مبالغ تسهیم درآمد بیشتر از مبالغ تضمین شده باشد، دارنده پروانه باید ظرف مدت دو ماه بعد از پایان هر سال قراردادی، باقیمانده آن را به سازمان پرداخت کند.
 
6- شرایط متقاضی
1 -6- متقاضی دریافت پروانه در گروه A باید کنسرسیومی متشکل از حداقل 3 شرکت از بین دارندگان پروانه FCP و دارنده پروانه FTTx باشدکه در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، به گونه ای که حداقل شصت درصد(60%) سهام متقاضی متعلق به دارندگان پروانه مذکور شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی باشد.
تبصره1: سهم هر کدام از دارندگان پروانه FCP و FTTx شرکت کننده در کنسرسیوممتقاضی باید حداقل ده درصد(10%) باشد.
8 تبصره2: دارندگان پروانه ارائه خدمات شبکه تلفن همراه (MNO) و یا سهامداران آنها، میتوانند سهامدار متقاضی دریافت پروانه در گروه A باشند، که در این صورت حداکثر سهم دارندگان پروانه ارائه خدمات شبکه تلفن همراه (MNO) و یا سهامداران آنها در کنسرسیوم متقاضی بیست درصد(20%) تعیین میشود.
تبصره3: هیچکدام از سهامداران شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی، نباید در شرکتی که برای دریافت پروانه به ثبت رسیده و یا خواهد رسید، دارای سهام کنترلی باشند.
تبصره4: چنانچه پس از تعیین و اعلام برنده، برنده مزایده در گروه A، درخواستی در خصوص اضافه کردن دارندگان پروانه FCP طبق شرایط تعیین شده در بند 2 -5به برنده مزایده ارائه نشود، سهم دارندگان پروانه ارائه خدمات شبکه تلفن همراه (MNO) و یا سهامداران آنها تا سی درصد(30%) قابل افزایش است.
2 -6- متقاضی دریافت پروانه در گروه B باید کنسرسیومی متشکل از بین دارندگان پروانه FWA یا شبکه تلفن همراه باشد که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، به گونه ای که حداقل شصت درصد(60%) سهام متقاضی متعلق به دارندگان پروانه مذکور شرکت کننده در کنسرسیوم باشد.
تبصره1: دارندگان پروانه FCP و یا دارنده پروانه FTTx و یا سهامداران آنها، میتوانند سهامدار متقاضی دریافت پروانه در گروه B باشند. حداکثر سهم دارندگان پروانه FCP و یا دارنده پروانه FTTx و یا سهامداران آنها در کنسرسیوم متقاضی چهل درصد(40%) تعیین میشود.
تبصره2: هیچکدام از سهامداران شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی، نباید در شرکتی که برای دریافت پروانه به ثبت رسیده و یا خواهدرسید، دارای سهام کنترلی باشند.
3 -6- متقاضی دریافت پروانه در گروه C باید دارای یکی از پروانه های FCP، پروانه FTTx ، پروانه FWA یا شبکه تلفن همراه و یا کنسرسیومی از بین این دسته از دارندگان پروانه، که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، باشد.
تبصره: هیچکدام از سهامداران شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی، نباید در شرکتی که برای دریافت پروانه به ثبت رسیده و یا خواهدرسید، دارای سهام کنترلی باشند.
 
7- مدت اعتبار و شرایط تمدید پروانه
 مدت اعتبار پروانه درهر یک ا ز گروههای B ،A و C، ده(10) سال از تاریخ لازمالاجراشدن پروانه است. تمدید پروانه بعداز پایان مهلت اعتبار طبق شرایط مصوب کمیسیون خواهدبود.
 
8- تعهدات اجرا و توسعه و ارائه خدمات
1 -8- متقاضیان باید طرح تجاری و فنی خود را که حداقل شامل برنامه اجرا و توسعه شبکه، خدمات، ظرفیت و پوشش، برنامه زمانبندی CAPEX)) و عملیاتی اجرایی برای ارائه خدمات و پوشش در هر شهر یا هر نقطه، هزینههای سرمایهگذاری، (OPEX) نحوه تامین سرمایه، فهرست خدمات و تعرفه های پیشنهادی برای هر خدمت، درآمد پیش بینی شده برای هر سال باشد، را در هنگام تقاضا به همراه سایر اسناد مزایده به سازمان ارائه کنند.
2 -8- حداقل تعهدات اجرا و توسعه برای ایجاد ظرفیت و پوشش رادیویی و جغرافیایی تا انتهای سال دوم در شهرهای بزرگ و تا انتهای سال سوم برای کلیه مراکز استان و تا انتهای سال چهارم، برای شهرهای با جمعیت بیشتر از 200،000 نفر، باید به نحوی باشد که دارنده پروانه حداکثر پس از 3 ماه از دریافت درخواست، نیازهای درخواست شده برای ظرفیت و پوشش را که منجر به عقد قرارداد بین دارنده پروانهو شخص درخواست کننده دارای پروانهمجاز شده است، را تامین کند.
تبصره1: منظور از شهرهای بزرگ شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، اهواز و قم است.
تبصره2: غیر از تعهدات اجرا و توسعه حداقلیِ تعیین شده در این بند، تعهدات اجرا و توسعه اعلام شده در طرح تجاری متقاضی در مراکز استانها و سایر شهرها و نقاط کشور، بهعنوان تعهدات اجرا و توسعهدارنده پروانهمحسوب خواهد شد.
تبصره3: باند فرکانسی فقط در نقاطی که دارنده پروانه بر اساس این بند و نقاطی که بر اساس طرح تجاری پیشنهادی، متعهد به ایجاد شبکه و ظرفیت و ارائه خدمت شده است، به دارنده پروانهواگذار خواهد شد.
3 -8- دارنده پروانه موظف است سه درصد(3%) از ظرفیت شبکه دسترسی خود را برای نقاط مشمول USO، اعلامی از سوی سازمان تخصیص دهد. در این خصوص دارنده پروانه در شروع هر سال موظف است ظرفیت پهنای باند شبکه دسترسی موجود و برنامه توسعه خود را در طول سال بر حسب بیت بر ثانیه به سازمان اعلام کند. سازمان بر اساس ظرفیت اعلامی نیازهای خود را به دارنده پروانه اعلام خواهدکرد.
تبصره: درآمدهای حاصل شده در نقاط USO مشمول تسهیم درآمدنخواهد شد.
4 -8- در صورت عدم ایفای تعهدات در پایان هر سال قراردادی، سازمان میتواندباند فرکانسی را در مناطقی که دارنده پروانه تعهدات خود را در آنها اجرایی نکرده است، از دارنده پروانه پس بگیرد، که در این صورت دارنده پروانه حق هرگونه اعتراضی را در مراجع قضایی از خود سلب و ساقط میکند.
 
9- نحوه ارائه خدمات
1 -9- دارنده پروانه باید خدمات خود را به صورت عمدهفروشی ارائه کرده و پس از تاریخ شروع، کل ظرفیت شبکه موضوع پروانه خود را به صورت عمده فروشی و براساس شرایط رقابتی عادلانهو اصل عدم تبعیض در اختیار دارندگان سایر پروانهها قراردهد.
2 -9- دارندگان سایر پروانهها میتوانند صرفا با رعایت شرایط مندرج در پروانه خود، از خدمات عمده فروشی دارنده پروانهاستفاده کنند.
3 -9- دارنده پروانه در گروه A میتواند حداکثر سی درصد(30%) ظرفیت خود را به دارندگان پروانه ارائه خدمات شبکه تلفن همراه (MNO) قرار دهد.
 
10- تعرفه خدمات
تعرفه خدمات عمده فروشی بر مبنای توافق خواهد بود. در صورت تصویب تعرفه عمدهفروشی توسط کمیسیون که با هدف ترغیب به افزایش خدمات جدید و جلوگیری از رقابت قیمتی ناعادلانه در خدمات تعیین خواهد شد، تعرفههای مصوب کمیسیون ملاک عمل خواهد بود.
 
11- نظارت
1 -11- نظارت بر انجام تعهدات دارنده پروانه توسط سازمان انجام میگیرد و دارنده پروانه موظف است نسبت به ایجاد دسترسی برخط برای سازمان و اتصال به شبکه های هوشمند نظارتی و داشبورد مدیریتی بر اساس شاخصها و استاندارهای اعلامی سازمان اقدام نموده و کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و ارتباطی لازم برای دسترسی بر خط و غیر بر خط الکترونیکی به تجهیزات، پرونده و دادههای الکترونیکی مربوط بهانجاموظایف نظارت و بازرسی الکترونیکی از راه دور را برای سازمان فراهم آورد.
2 -11- دارنده پروانه موظف است نیازمندیهای نظارت از راه نزدیک، اعم از ورود به محلها و ساختمانها که در آن تجهیزات شبکه دارنده پروانهو یا اسناد مربوط به شبکهموضوع پروانه در آن نگهداری میگردد را برای سازمان فراهم آورد.
3 -11- دارنده پروانه موظف است کلیه تجهیزاتی که برای ارائه خدمات موضوع پروانه و برپاسازی ارتباطات مورد نیاز در لایههای مختلف شبکهبکار گرفته و یا در آینده بکار خواهدگرفت را به سیستمهای استاندارد مدیریت شبکه مجهز نماید.
4 -11- دارنده پروانه موظف است طبق نظر سازمان گزارشات دورهای از عملکرد خود را مطابق چارچوب و زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان ارایه کند.
5 -11- دارنده پروانه موظف است اطلاعات مربوط به مشترکین، وضعیت خدمات ارائه شده، وضعیت رسیدگی به درخواست ها و شکایات، اطلاعات مالی، صورتحساب و سایر اطلاعات مربوطه را با استفاده از سیستمهای استاندارد صدور صورتحساب و امور مشترکین به صورت متمرکز با رعایت قوانین و مقررات پردازش و نگهداری کنند.
6 -11- دارنده پروانه موظف است همزمان با ارائه خدمت، سامانه های اندازه گیری کیفیت خدمت را با قابلیت ثبت نتایج و ارایه کد پیگیری برای مشترکین در درگاه رسمی خود ایجاد و دسترسی برخط سازمان به این سامانهرا فراهم کند.
 
12- شرایط رقابت
دارنده پروانهبایداز هرگونهعملکرد ضدرقابتی بهتنهایی یا با مشارکت سایر دارندگان پروانه خودداری کند.
 
13-امنیت ملی
1 -13- دارنده پروانه باید برای رعایت مقتضیات امنیت ملی و اعمال اختیارات دستگاههای امنیتی، کلیه تدابیر را اتخاذ و تسهیلات لازم را ایجاد نماید. به این منظور کلیـه مـوارد مورد نیاز مراجع فوقالذکر که به دارنده پروانه ابلاغ میشود، بدون هرگونه ادعایی توسط دارنده پروانه لازمالاجرا است.
2 -13- شروع فعالیت دارنده پروانه منوط به تامین نیازهای وزارت اطلاعات و اخذ تائیدیه وزارت مذکور دراین خصوص میباشد و در صورتیکه به هردلیل روند تامین تمام یا قسمتی از نیازها در هرمرحله از فعالیت مختل شود، دارنده پروانه تا زمان احیای مجدد آنها موظف بهتوقف فعالیت درآن موضوع یا محدوده فعالیت است.
3 -13- رعایت ضوابط و مقررات دفاعی و امنیتی که توسط شورای عالی امنیت ملی ابلاغ میشود، برای دارنده پروانهالزامی است.
 
14- پدافند غیر عامل
رعایت مقتضیات پدافند غیرعامل که توسط مراجع ذیربط اعلام و توسط سازمان به دارنده پروانه ابلاغ می شود الزامی بوده و دارنده پروانه موظف است کلیهتدابیرلازمرا جهت پیاده سازی آن فراهم آورد.
 
15- جریمه نقض تعهدات
در صورت عدم ایفای تعهدات مندرج در پروانه و یا نقض مقررات مصوب کمیسیون، سازمان دارنده پروانه را مطابق با مفاد پیوست 2 جریمه خواهد کرد.
 
16- تعلیق
چنانچه دارنده پروانه هریک از تعهدات مندرج در پروانه را ایفا نکند، سازمان مهلتی را در راستای رفع تخلف، به دارنده پروانه اعطا میکند. در صورت انقضا مهلت ، چنانچه دارنده پروانه در راستای رفع تخلف اقدام نکند، سازمان میتواند علاوه بر اعمال جریمه، پروانه فعالیت را به مدت شش ماه تعلیق کند. دارنده پروانه در مدت تعلیق پروانه، صرفا موظف به ارایه خدمات به مشترکین فعلی خود بوده و هرگونه توسعه خدمات و
مشترکین در مدت تعلیق ممنوع است.
 
17- کاهش مدت اعتبار و لغو پروانه
1 -17- در موارد ذیل سازمان می تواند، نسبت به کاهش مدت اعتبار و یا لغو پروانه اقدام کند:
1 -1 -17- انحلال شخصیت حقوقی دارنده پروانه
2 -1 -17- درخواست دارنده پروانهبرای لغو پروانهقبل از پایان مدت اعتبار آن
3 -1 -17- تبادل ترافیک بینالملل خارج از ضوابط و مقررات
4 -1 -17- عدم اقدام به پرداخت جرایم نقض تعهدات مندرج در پیوست 2
5 -1 -17- نقض شرایط و تعهدات رقابتی
6 -1 -17- عدم رعایت مقررات مطابق ضوابط و تعهدات مندرج در پروانه از جمله ضوابط مربوط به تامین مفاد مواد امنیت ملی و پدافندغیرعامل
7 -1 -17- استمرار تخلفات در زمان تعلیق و یا تکرار آنها
2 -17- در صورتیکه پروانه مشمول لغو شناخته شود، سازمان ضمن ابلاغ موضوع به دارنده پروانه، فرصت سه ماهه برای تعیین تکلیف تعهدات دارنده پروانه به وی اعطا میکند. در مهلت داده شده به دارنده پروانه، هرگونه توسعه خدمات و اخذ مشترکین جدید ممنوع
است. پس از ابلاغ اخطار لغو به دارنده پروانه، سازمان مراتب را بهکمیسیون منعکس و حسب تصمیم کمیسیون اقدام خواهدکرد.
 
18- سایر مقررات
1 -18- دارنده پروانهموظف است حق استفاده از فرکانس را بر اساس مصوبه107مورخ 89/12/22کمیسیون، به سازمان بپردازد.
2 -18 11- در صورتیکه در طول مدت اعتبار پروانه ، به دلیل تغییر طرح ملی فرکانسی کشور، نیاز به جابجایی باند فرکانسی باشد، دارنده  پروانهموظف است بر اساس نظر سازمان اقدامکند.
3 -18- مدیریت فنی و پشتیبانی خدمات موضوع پروانه باید به اشخاص حقیقی یا حقوقی با تابعیت ایرانی حاضر در شخص حقوقی دارنده پروانهواگذار شود.
4 -18- هرگونه قوانین و مقررات جدید، از جمله مقرراتی که توسط کمیسیون به منظور انجام وظایف قانونی به تصویب می رسد، برای  دارنده پروانه لازم الاجراء است.
5 -18- دارنده پروانهموظف به اشتراک سایت و شبکهبر اساس شرایط اعلامی سازمان است.
6 -18- دارنده پروانه باید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای نگهداری و پشتیبانی خدمات موضوع پروانه را در چارچوب ضوابط و استانداردهای ملی و بینالمللی مرتبط، فراهم کند.
7 -18- صدور پروانه توسط سازمان به دارنده پروانه، هیچگونه الزامی را جهت عدم صدور پروانههای مشابه توسط سازمان ایجاد نمیکند.
سازمان در اعطای پروانههای مشابه شرایط رقابتی را لحاظ خواهدکرد.
8 -18- تفسیر مفاد این مصوبهو پیوستهای آن صرفا با کمیسیون است.
 
 
پیوست شماره 1
ضوابط مزایده پروانه ایجاد و بهرهبرداری شبکه ثابت بی سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی
1- روش انتخاب متقاضیان دریافت پروانه ایجاد و بهرهبرداری شبکه ثابت بی سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی در گروههای B ،A و C از طریق مزایده و طبق شرایط تعیین شده در اصول حاکم و کسب امتیاز حداقل لازم در هر یک از شاخص های جدول زیر و در مجموع حداقل 30 امتیاز از کل شاخصها میباشد.
 
 
dopcrt3.png
 
 
تبصره1: متقاضیانی که حداقل امتیاز تعیین شده در هر شاخص را کسب نکنند و یا در مجموع از کل شاخص ها 30 امتیاز کسب نکنند، از فرایند مزایده حذف خواهند شد.
تبصره2: در صورت کسب شرایط به نسبت کسری از حد نصابهای تعیین شده، امتیاز به صورت خطی محاسبه میشود.
2- کنسرسیومهای متقاضی شرکت در مزایده می باشند، باید (1) اثبات کنند که اقدامات قانونی برای تشکیل یک شرکت ایرانی را آغاز نمودهاند و (2) متعهد گردند که در صورت انتخاب و اعلام آنها به عنوان برنده، ظرف مدت (45) روز کاری اقدام به ثبت شرکت خواهندکرد.
تبصره: متقاضیان باید در کنسرسیوم، شرایط تعیین شده در ماده 6 اصول حاکم را رعایت کنند در غیر این صورت از فرایند مزایده حذف خواهند شد.
3- مزایدهگران نمیتوانند پس از ارایه تقاضا یا پیشنهاد خود اقدام به تغییر نحوه سهامداری خود کنند. منظور از نحوه سهامداری در خصوص کنسرسیومها، درصد توزیع سهام کنسرسیوم بین اعضا کنسرسیومی است که با اعلام قبلی و کتبی به سازمان درآینده تشکیل شرکت خواهد داد.
تبصره: هرگونه تغییر در نحوه توزیع سهام و تغییر در سهامداری بین اعضاء کنسرسیوم برنده مزایده بر اساس بند 2-5 اصول حاکم با کسب تاییدیه از سوی سازمان مجاز است. همچنین پس از اعطای پروانه تغییر در نحوه توزیع سهام و تغییر در سهامداری بین اعضاء دارنده پروانه، با کسب مجوز از سوی سازمان و طبق مفاد موافقت نامۀ پروانه قابل اجرا خواهد بود.
4- مزایده گران باید در پیشنهاد مالی خود، مبلغ حق امتیاز را بر اساس مبالغ پایه حق امتیاز و مبلغ اسمی تسهیم درآمد حاصل از اعمال درصد تسهیم درآمد در طرح تجاری مزایدهگر برای هر سال شمسی در طول دوره اعتبار پروانه را قید کنند.
5- پاکات پیشنهاد مالی متقاضیانی که شرایط لازم برای شرکت در مزایده را بر اساس مفاد اصول حاکم داشته و حداقل امتیاز لازم را بر اساس بند 1 این پیوست کسب کنند، بازگشایی شده و بالاترین مبلغ پیشنهادی حق امتیاز، به عنوان مبنای تعیین برنده مزایده در پیشنهادات مالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
6- مزایدهگر دارای بالاترین مبلغ پیشنهادی حق امتیاز، به عنوان برنده مزایده معرفی خواهد شد و مزایدهگر دارای مبلغ پیشنهادی دوم، به عنوان برنده ذخیره انتخاب خواهد شد.
تبصره: بعد از انتخاب برنده مزایده و برنده ذخیره، ضمانتنامه سایر مزایدهگران آزاد خواهد شد.
7- در صورت استنکاف هر یک از برندگان مزایده از دریافت پروانه و یا عدم اقدام در خصوص شرایط مندرج در بند2 این پیوست، سازمان ضمن مطالبه وجه ضمانتنامه شرکت در مزایده آنها، از برنده ذخیره برای اعطاء پروانه دعوت به عمل خواهد آورد. در این حالت، در صورت استنکاف برنده ذخیره از دریافت پروانه و یا عدم اقدام در خصوص شرایط مندرج در بند 2 ، سازمان ضمن مطالبه وجه ضمانتنامه شرکت در مزایده وی، بر اساس تصمیم کمیسیون اقدام خواهد کرد.
8- مبلغ ضمانتنامه شرکت در مزایده 10 درصد مبلغ پایه حق امتیاز تعیین میشود.
 
پیوست شماره 2
جریمه تخلفات و نقض تعهدات
 
 
dopcrt4.png
dopcrt5.png
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.