فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

November 8, 2015
17:09 یکشنبه، 17ام آبانماه 1394
کد خبر: 74287

چراغ سبز دولت ژاپن برای ورود خودروهای بدون سرنشین

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد قوانین را آسان‌تر می‌کند تا خودروهای بدون سرنشین بتوانند از ابتدای سال مالی 2017 در خیابان‌های عمومی مورد آزمایش قرار بگیرند و از این طریق شرکت‌های فعال در این عرصه بتوانند در مسابقات المپیک 2020 میلادی از این خودروها به صورت عمومی استفاده کنند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تصمیم آبه در شرایطی اتخاذ شده است که او چند روز قبل ملاقاتی را با مدیران شرکت خودروسازی تویوتا برگزار کرد. او گفت ژاپن می‌تواند در آینده نزدیک به قطب اصلی خودروهای بدون سرنشین در جهان تبدیل شود و برای موفقیت هرچه بیشتر در این زمینه همکاری‌هایی را با گوگل آغاز کرده است.

عرضه این فناوری می‌تواند باعث تحول بزرگ در زندگی مردم شود و البته، نسل جدید نوآوری‌ها را وارد صنعت خودروسازی کند. کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند که اگر ژاپن در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، در درازمدت می‌تواند نتایج قابل قبولی از آن به دست آورد.

نخست وزیر ژاپن طی سخنرانی خود گفت: «سرمایه‌گذاری مهم‌ترین اتفاق برای توسعه خودروهای بدون سرنشین محسوب می‌شود و بر اساس این سرمایه‌گذاری می‌توانیم بزرگترین تحول بعدی در صنعت خودروسازی جهان را باعث شویم».

شرکت‌های خودروسازی ژاپنی تویوتا، نیسان و هوندا امیدوارند که بتوانند از سال 2020 به بعد خودروهای بدون سرنشین را به تولید انبوه برسانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.