تلفن همراه

گوشی

November 8, 2015
21:35 یکشنبه، 17ام آبانماه 1394
کد خبر: 74292

اپل دوباره آی‌فون چهار اینچی می‌سازد

پیش‌بینی‌های شرکت KGI نشان می‌دهند شرکت اپل سال آینده نسخه‌ای جدید از گوشی‌های محبوبش را ارائه خواهد داد که بنا به درخواست کاربران ابعادش کوچکتر از آی‌فون‌های جدید خواهد بود.
 
برخی از کاربران آی‌فون نسبت به ابعاد بزرگ گوشی‌های 4.7 و 5.5 اینچی آی‌فون‌هایی که در سال 2014 عرضه شدند،‌ معترض بوده و می‌گویند کار کردن با این گوشی‌ها با یک دست بسیار مشکل است. از سویی دیگر بسیاری از کاربران آی‌فون‌های چهار اینچی سال‌های 2012 و 2013 شرکت اپل را به مدل‌های بزرگتر و جدید‌تر ترجیح می‌دهند.
 
شرکت KGI که معمولا پیش‌بینی‌هایش درباره محصولات و فعالیت‌های اپل درست از آب درمی‌آیند،‌ پیش‌بینی کرده‌است که اپل در سال 2016 گوشی چهار اینچی جدیدی عرضه خواهد کرد.
 
به گفته مینگ چی کو تحلیل گر این شرکت،‌ از آنجایی که هنوز نسبت به آی‌فون‌های چهار اینچی اپل تقاضا وجود دارد، این شرکت خط تولید گوشی‌های چهار اینچی‌اش را ارتقا خواهد‌داد. به گفته وی این شرکت از نیمه اول سال آینده تولید انبوه آی‌فون‌های چهار اینچی را آغاز خواهد کرد.
 
شرکت اپل همچنان به فروش گوشی‌های پنج اینچی 5S خود ادامه می‌دهد اما قصد دارد سال آینده و با عرضه محصولات جدید، تولید این محصول را متوقف سازد. زمانی که اپل محصولی جدید عرضه می‌کند،‌ معمولا قیمت دو آی‌فون پیشین خود را کاهش داده و اسمارت‌ فون‌های سه ساله‌اش را با تخفیف به فروش می‌رساند. اگر اپل بخواهد این مسیر را ادامه دهد،‌ به فروش آی‌فون 6 و آی‌فون 6S را به همراه آی‌فون 7 در سال آینده ادامه خواهد‌داد و به این شکل دیگر نسخه‌ای چهار اینچی در بازار وجود نخواهد‌داشت.
 
کو می‌گوید اپل در سال 2016 نزدیک به 20 تا 30 میلیون آی‌فون کوچک به فروش خواهد‌رساند. به پیش‌بینی وی آی‌فون کوچکتر برخی از ویژگی‌های آی‌فون‌های بزرگتر از جمله لمس سه‌بعدی را نخواهد‌داشت. اما این گوشی شامل تراشه A9 خواهد بود تا سیستم عامل جدید اپل روی آن قابل اجرا باشد.
 
آی‌فون کوچکتر از بدنه‌ای فلزی برخوردار خواهد بود،‌به این معنی که اپل تجربه استفاده از پلاستیک در محصولاتش را تکرار نخواهد‌کرد زیرا تجربه ثابت کرده که پلاستیک باب میل کاربران اپل نخواهد‌بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.