فناوری اطلاعات

November 11, 2015
19:37 چهارشنبه، 20ام آبانماه 1394
کد خبر: 74363

انتشار آخرین وضعیت حمایت از طرح‌های دانش بنیان

آخرین وضعیت حمایت از طرح‌های دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شد. فرهاد امیری مقدم، مدیر ارزیابی معاونت تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در این خصوص گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که تا ۱۱ آبان در صندوق نوآوری و شکوفایی برآورد شده است، تعداد 1813 شرکت دانش بنیان داریم.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۲ درصد شرکت‌ها نوپا و حدود ۳۴ درصد غیر نوپا هستند، ادامه داد: ۴ درصد از این شرکت‌ها، شرکت‌های صنعتی به بلوغ رسیده دارای فعالیت دانش بنیان هستند.امیری مقدم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳۴۰ طرح وارد صندوق شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد طرح‌ها درخواست تسهیلات از صندوق داشته‌اند تا صندوق هم در قالب قرض‌الحسنه، سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، لیزینگ یا ضمانت‌نامه تسهیلاتی به طرح‌ها تسهیلات ارائه کند.مدیر ارزیابی معاونت تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از این تعداد ۹۴۰ طرح تعیین تکلیف شده‌اند، عنوان کرد: تعیین تکلیف به آن معنا است که طرح‌ها مصوب یا رد شده‌اند. همچنین احتمال دارد خودشان به هر دلیلی انصراف داده باشند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ طرح در دست بررسی است، افزود: اکنون ۵۷۶ طرح به تصویب رسیده‌اند که باید برای دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار بگیرند و مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان برای این تعداد در نظر گرفته شده است.امیری مقدم با اشاره اینکه بخش عمده‌ای از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به‌صورت قرض‌الحسنه بوده است، گفت: در حال حاضر ۳۵۹ طرح به‌صورت قرض‌الحسنه از تسهیلات صندوق بهره می‌برند و می‌توان گفت ۱۹ درصد مبالغ مصوبه صندوق به‌صورت قرض‌الحسنه‌ای بوده است. تسهیلات قرض‌الحسنه غالبا تا ۳۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.
 
امیری مقدم با بیان اینکه ما حدودا ۱۲ حوزه معرفی شده در حوزه دانش بنیان داریم، گفت: بر اساس اعلام معاونت علمی بیشتر طرح‌ها در حوزه‌های «الکترونیک و کنترل»، « تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاه» و «زیست فناوری» هستند. به گفته وی، از تعداد ۵۷۶ طرح مصوب شده در صندوق، ۱۸ درصد طرح‌ها مربوط به «الکترونیک و کنترل»، ۱۶ درصد مربوط به « تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاه» و ۱۴ درصد مربوط به «زیست فناوری» است.
 
به گفته وی، تقریبا در این سه حوزه سطح تسهیلات مصوب یکی بوده است و هرکدام ۱۶ درصد از تسهیلات مصوب را به خود اختصاص داده‌اند و تقریبا بیش از ۵۱ درصد از مبالغ درخواست شده مورد تایید و تصویب قرار گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.