سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 14, 2015
18:36 شنبه، 23ام آبانماه 1394
کد خبر: 74402

مدیر محصول مایکروسافت در همایش کاربردپذیری: خود را برای بازارهای جهانی آماده کنید

ایران پس از برجام باید خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازد.
مدیر محصول مایکروسافت به عنوان مهمان ویژه ششمین همایش کاربردپذیری با بیان این سخنان گفت: پس از گشایش سیاسی اخیر، بازارهای جهانی آمادگی پذیرش کالاها و خدمات ایرانی را دارند به شرط آنکه تولیدکنندگان این محصولات نیز بازارهای جهانی را به خوبی بشناسند.
 
آرش معتمدی با اشاره به اهمیت بومی‌سازی محصولات مطابق با بازارهای هدف تاکدید کرد: مدیران محصول و طراحان کاربردپذیری باید نسبت به ابعاد مختلف بازارهای جهانی مورد هدف خود شناخت کافی داشته باشند و این شناخت را به همه ابعاد از زبان تا فرهنگ و تاریخ و ساختار سیاسی- اجتماعی و امکانات دولتی و خصوصی و… تسری دهند.
 
وی با اشاره به تفاوت ارائه یک سرویس مشترک از سوی شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، اپل و مایکروسافت در بازارها مختلف گفت: فراموش نکیند که محلی‌سازی کردن یک محصول به معنی شناخت کامل مشتریان و کاربران است.
معتمدی خاطرنشان کرد:  یک محصول خوب علاوه بر بومی‌سازی باید به موضوع دسترسی‌پذیری نیز توجه ویژه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه متخصصان حوزه IT جامعه‌ای خاص هستند که می‌توانند لذت درک فناوری را مانند یک جادو به کابران عادی عرضه کنند گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها نهفته در نیروی انسانی ایران، دستیابی به بازارهای جهانی، دور از ذهن نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.