فناوری اطلاعات

November 14, 2015
19:16 شنبه، 23ام آبانماه 1394
کد خبر: 74404

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: صورت مساله همچنان لاینحل باقی مانده است

تجربه کاربری یکی از گرانبهاترین موضوعات در حوزه فناوری است که باید با حوصله و تدبیر به آن بپردازیم.
نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ششمین همایش کاربردپذیری با بیان اینکه در شرایطی که ارائه خدمات اینترنتی و مبتنی بر فناوری در کشور گسترش چشمگیری یافته و مردم در سطوح مختلف نیازمند دریافت این خدمات هستند، گفت: کاربردپذیری جایگاه ویژه‌ای در تولید محصول به خود اختصاص داده است.
 
وی با تاکید بر 4 عامل کاهش زمان و هزینه، افزایش کیفیت، تنوع و سهولت دسترسی در تولیدات مبتنی بر فناوری گفت: در منظر حاکمیی توصیه ما به مدیران همواره توجه به این عوامل و انتخاب پروژه‌ها با کم‌ترین ریسک است؛ چرا که معتقدیم خدمت و سرویسی را باید به مردم ارائه کنیم که با بیشترین کارایی و کمترین تغییر همراه باشد.
 
جهانگرد تاکید کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود، در دهه قبل 12 میلیون سفر درون شهری به وقوع پیوسته است که 70 درصد آنها فقط برای دریافت اطلاعات اولیه بوده. یک محاسبه کوچک نشان می‌دهد فناوری چه تاثیر شگرفی در کاهش این سفرها خواهد داشت که متاسفانه شاید بتوان گفت فقط درصدی اندک به نیاز جدی مردم پاسخ داده شده و همچنان صورت مساله لاینحل باقی مانده است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران بر لزوم ورود اتوماسیون به سازمان‌ها و توجه به نسخه‌های موبایلی این خدمات تاکید کرد و گفت: معماری کامل، سهولت دسترسی و توجه به کیفیت خدمات، مسئله استراتژیک و مهمی است که متاسفانه بعد از تولید محصول مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: من نه به عنوان مهمان بلکه به عنوان یک متقاضی در همایش کاربردپذیری، انتظار دارم تولیدکنندگان محصولات در حوزه فناوری به نیازهای مردم واکنش مثبت نشان دهند و با مقایسه خدمات مشابه در بازارهای جهانی تولیدات خود را با بهترین کیفیت به آنها عرضه کننند.
 
جهانگرد با تاکید بر اینکه تجربه کاربری همواره در میدان اجرایی به ظهور می‌رسد گفت: فراهم شدن امکان تحصیل آکادمیک در این حوزه و افزایش مهارت‌های علمی در عرصه کاربردپذیری از نکات مغفول مانده‌ای است که باید به آن توجه ویژه کرد.
 
وی تاکید کرد: مهم‌ترین پیام کاربردپذیری توجه به کاربر و تولید محصولی با کیفت و با ارزش افزوده بالا برای ذینفعان است که امیدوارم طراحان کاربردپذیری و مدیران محصول بتوانند زمینه ظهور و بروز این پیام را هرچه بیشتر و بهتر فراهم کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.