تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2015
13:13 جمعه، 29ام آبانماه 1394
کد خبر: 74551

فعالیت ۴۷۰۰ فروشگاه مجازی در کشور/ جابجایی ۳ میلیون مرسوله پستی

معاون شرکت پست با بیان اینکه ۴۷۰۰ فروشگاه اینترنتی در کشور فعال است گفت: تاکنون سامانه هوشمند مدیریت فروشگاههای اینترنتی جابجایی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله پستی را ثبت کرده است.
 
سید مجتبی نصیری با اشاره به افزایش خدمات پستی و توسعه کارآفرینی که به ایجاد بیش از یک هزار شغل در این حوزه انجامیده است اظهار داشت: نمونه فعالیت های پست در جهت اشتغال زایی برای صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیشتر در حوزه خدماتی است و فضای مجازی بستری برای افزایش این هدف بزرگ است که می توان به ایجاد فروشگاه های الکترونیکی اشاره کرد.
 
وی با تاکید براینکه فعالیت فروشگاه های اینترنتی باعث ایجاد اشتغال در زمینه خدمات رسانی به مردم شده است، گفت: در حال حاضر ۴۷۰۰ فروشگاه فعال در فضای مجازی وجود دارند که به صورت مستمر با پست همکاری دارند و هر کدام از این فروشگاه ها می توانند به صورت جداگانه تا ۱۰ نفر نیروی انسانی را برای ارائه خدمات به مردم، جذب بازار کار کنند.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست ادامه داد: علاوه بر این بازار کار، شرکت پست با دخالت دادن بخش خصوصی و قرار داد با این بخش، بازار کار دیگری را نیز فراهم کرده است که با حضور شرکت های خصوصی بسته ها از فروشگاه ها جمع آوری شده و به اداره پست منتقل می شوند که این امر نیز توانسته نیروهای زیادی را وارد بازار کار کند.
 
نصیری با اشاره به ایجاد سامانه هوشمند پست که مدیریت فروشگاه های اینترنتی را بر عهده دارد خاطرنشان کرد: تاکنون جابجایی تعداد ۳ میلیون و سیصدهزار مرسوله پستی توسط این سامانه ثبت شده است. این رقم نشانه گردش اقتصادی و اشتغال زایی است که در آینده با کمک پست این ظرفیت به چند برابر افزایش پیدا می کند.
 
وی با تاکید بر حمایت شرکت پست از مجموعه تولیدکنندگان کالاها در راستای کارآفرینی تصریح کرد: بستری فراهم شده که نخبگان بازار کار می توانند ایده های به روز خود را اجرایی کنند. برای نمونه طرح هایی از جمله «جوینده یابنده» که ثمره یک ایده خلاق در جمع آوری اطلاعات اشیا گمشده بود در این راستا به اجرا درآمده است.
 
معاون شرکت پست افزود: نمونه دیگر کارآفرینی در شرکت پست پروژه بانک اطلاعات کدپستی بر مبنای استاندارد GNAF است که براساس این سامانه تخصصی در تمامی استانها فرآیند تعیین مختصات جغرافیایی کدهای پستی ۱۰رقمی در نقاط شهری آغاز و طی برنامه زمان بندی شده این فرآیند تا پایان سال جاری اتمام خواهد یافت. این پروژه بیشتر از ۵۰۰ نفر نیرو را جذب بازار کار کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.