اپراتورها

فناوری اطلاعات

November 22, 2015
9:03 یکشنبه، 1ام آذرماه 1394
کد خبر: 74557

سخنگوی مخابرات از احتمال بروز مشکل در ارتباطات زائران اربعین خبر داد

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این که همچنان امکان واگذاری پهنای باند در هفت استان کشور وجود ندارد، متذکر شد: در صورت حل نشدن این مشکل در استان‌هایی مانند خوزستان و ایلام ممکن است در ارتباطات زائران کربلا در اربعین اختلالاتی ایجاد شود.
 
داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هفت استانی که به دلیل بدهی به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذاری پهنای باند به آنها متوقف شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در برخی استان‌ها مانند کرمان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کردستان، فارس و ایلام پهنای باندی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار نمی‌شود و در استان‌های دیگر هم ما با محدودیت‌های مختلفی مواجهیم و گاهی 10 یا 20 درصد از پهنای باندی که نیاز داریم در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.
 
وی در عین حال متذکر شد: سیاست‌های وزارت ارتباطات درخصوص هم‌کد سازی و پس از آن مشکلاتی برای شرکت مخابرات ایجاد کرده که به دنبال حل آنها هستیم از سویی دیگر شرایط اقتصادی کشور و ناوصولی‌های شرکت مخابرات موجب شده است که شرایط خاصی بر ما حاکم شود. اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت به بهانه طلبی که از مخابرات دارد و البته ما هم منکر آن نیستیم، مدتی است که در ارائه‌ی پهنای باند محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین متذکر شد: تلاش ما بر آن است که بتوانیم سریع‌تر از طریق منابع مختلف این مشکل را برطرف کرده و با پرداخت بدهی‌ها شرایط را به حالت عادی بازگردانیم، اما در شرایط فعلی طبیعی است تا زمانی که پهنای باند در اختیار ما قرار نگیرد در استان‌های مذکور شرایط جذب مشترک جدید را نخواهیم داشت.
 
زارعیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که قطع خدمات‌رسانی به دلیل بدهی پیش از این مرسوم نبوده، گفت: در گذشته هم چنین مشکلاتی وجود داشته و اکنون هم در سازمان‌های مختلف ممکن است چنین اتفاق‌هایی رخ دهد، اما قطع خدمات رویه جدیدی به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها ممکن است ما تا چند برابر میزان بدهی خود مطالبات داشته باشیم که در این میان بخشی از مطالبات هم به بخش دولتی مربوط می‌شود، اما ما هیچ‌گاه ارتباط اینترنتی یا تلفنی سازمان‌های بدهکار را قطع نکردیم و انتظارمان این بود که شرکت ارتباطات زیرساخت هم به همین شکل برخورد کند.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که قرار است در این هفته جلسه‌ای میان مدیران مخابرات و مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شود، گفت: قرار است در قالب این جلسه بخشی از مطالبات شرکت زیرساخت پرداخت شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: البته اکنون در شرایط خاصی نیز قرار داریم و با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی قطعا نبود پهنای باند در استان‌های خوزستان و ایلام می‌تواند مشکلاتی در زمینه‌ی ارتباطات زائران ایجاد کند. برهمین اساس اگر شرکت ارتباطات زیرساخت در حال تلاش است که در این مدت ارتباط رسانی مناسبی صورت گیرد، لازم است این مساله را مورد توجه قرار دهد.
 
سخنگوی مخابرات در بخش دیگری از صحبتهای خود توقف واگذاری پهنای باند به مخابرات را رویه ای دانست که برای شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات و مردم ضرر به دنبال دارد.
 
وی همچنین اظهار کرد: نکته دیگر آنکه در کشور ما پهنای باند انحصاری است و ما امیدواریم شورای امنیت ملی یا شورای عالی فضای مجازی این انحصار را بشکند، چرا که با شکست این انحصار می‌توان پهنای باند را با هزینه‌ای به مراتب کمتر خریداری کرد، چرا که اکنون هزینه پهنای باند از لب مرز به داخل کشور حدود 3.5 برابر افزایش پیدا می‌کند.
 
زارعیان در پایان صحبت‌های خود در خصوص افزایش 3.5 برابری تعرفه مکالمه با برخی کشورها برخلاف اظهارات مدیران وزارت ارتباطات مبنی بر سیاست دولت در جهت وارد نیامدن فشار به مردم متذکر شد: فکر می‌کنم افزایش تعرفه‌های بین‌الملل اقدام درستی بوده است، اما اشکال آنجاست که باید پرسید چطور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به دنبال درخواست درست شرکت ارتباطات زیرساخت برای 3.5 برابر شدن تعرفه‌های مکالمه، مصوبه می‌دهد اما برای درخواست درست‌تر مخابرات مبنی بر افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت اقدامی صورت نمی‌گیرد؟
 
وی در عین حال متذکر شد: اکنون در تمام دنیا تعرفه‌ها بالاتر از ماست و ما باید هزینه‌های ارتباطی را تامین کنیم، اما متاسفانه تنها برای این‌که مخابرات آبونمان 1000 تومانی داشته باشد باید 14 سال صبر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.