اپلیکیشن

تلفن همراه

November 23, 2015
20:18 دوشنبه، 2ام آذرماه 1394
کد خبر: 74614

١۶۴ حساب کاربری داعش بسته شد

پس از حملات تروریستی داعش در پاریس، اینک مدیران این شبکه پیام‌رسان موبایلی اعلام کردند، ۱۶۴ حساب کاربری مربوط به گروه‌های تروریستی در این پیام‌رسان را مسدود کرده‌اند. گفته می‌شود گروه تروریستی داعش برای گسترش ایدئولوژی و تبلیغات خود از این کانال‌ها استفاده می‌کند. مدیران تلگرام در ابتدا درباره روند مسدود‌سازی این‌گونه توضیح می‌دهند: «حقوق تمام چت‌ها و گروه‌ها متعلق به افرادی است که در آن شرکت دارند که البته کاملا شخصی است؛ ما هیچ درخواستی که مربوط به این نوع گروه‌ها باشد را بررسی نخواهیم کرد.
 
البته اگر به استیکر یا ربات‌هایی در تلگرام برخوردید که فکر می‌کنید غیرقانونی هستند، لطفا از طریق abuse@telegram.org حتما با ما در میان بگذارید. مأموریت ما فراهم‌کردن یک راه ایمن برای ارتباط است به‌طوری‌که در تمام جهان اجرائی باشد. برای انجام‌دادن این کار در محل‌هایی که بیشتر نیاز دارند، ما باید درخواست‌های قانونی را برای ازبین‌بردن فضاهای عمومی غیرمجاز از قبیل استیکر، کانال‌ها و ربات‌ها در نرم‌افزار و شبکه موردبررسی قرار دهیم. برای مثال می‌توانیم استیکرهایی که نقض‌کننده حق مالکیت معنوی هستند را مسدود کنیم یا می‌توانیم در کشورهایی که تولیدکننده هرزه‌نگاری غیرقانونی هستند، ربات‌های مرتبط را مسدود کنیم… .
 
هر زمانی که ما در سامانه abuse@telegram.org درباره قانونی‌بودن محتوای عمومی شکایتی دریافت می‌کنیم، بررسی‌های قانونی را انجام می‌دهیم و در صورتی که به این نتیجه رسیدیم که شکایت وارده درست است، برای حذف کانال اقدام می‌کنیم… . درست است که کانال‌ها و ربات‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی مانند داعش را مسدود می‌کنیم اما هیچ‌گاه شخصی که به صورت مسالمت‌آمیز در حال بیان اعتقاداتش است را محدود و مسدود نخواهیم کرد».
 
چندی‌پیش پایگاه اینترنتی دیلی‌بیست نوشت: تنها یک روز پس از حملات تروریستی پاریس، داعش از طرفداران و اعضایش خواست از طریق تلگرام با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این گروه تروریستی دلیل درخواست مذکور را امنیت بالای شبکه اجتماعی تلگرام و امکان پاک‌کردن اطلاعات ردو‌بدل‌شده به وسیله خود کاربر اعلام کرد». اما پس از شدت‌گرفتن فعالیت‌های داعش در تلگرام، مدیران این شبکه پیام‌رسان بیان کردند: «در روزهای اخیر ۷۸ کانال مربوط به داعش به ۱۲ زبان مسدود شدند. متأسفانه کانال‌های تلگرام به‌عنوان ابزاری برای تبادل اطلاعات و اهداف تروریستی اعضای داعش مورداستفاده قرار گرفته بودند که بر اساس گزارش‌های کاربران، تعدادی از این کانال‌ها شناسایی و مسدود شدند».
 
تلگرام مدعی است که به سخنان کاربرانش در ارتباطات خصوصی از نوع Secret Chat نظارتی نمی‌کند و محتویات این پیام‌های رمزشده را برای سوءاستفاده در دسترس قرار نمی‌دهد و در ادامه آورده است: «ما هیچ درخواستی را برای افشای اطلاعات کاربرانمان نمی‌پذیریم اما کاربران هرگونه اقدام غیرقانونی را می‌توانند از طریق ایمیل abuse@telegram.org به ما اطلاع دهند. در هفته جاری به‌روزرسانی جدیدی نیز برای تلگرام عرضه می‌کنیم تا امکان گزارش چنین گروه‌هایی برای کاربران ساده‌تر باشد». بر اساس گزارش مهر، تلگرام در حساب کاربری خود در توییتر از کاربرانی که گزارشاتی درباره این گروه تروریستی ارسال کرده و باعث شناسایی و مسدودشدن کانال‌های گروه تروریستی شدند، تشکر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.