تلفن همراه

گوشی

November 24, 2015
10:58 سه شنبه، 3ام آذرماه 1394
کد خبر: 74624

نسل دوم سری گلکسی A سامسونگ احتمالا حسگر اثر انگشت خواهند داشت [شایعه]

با توجه به تصاویری که از نسل دوم سری گلکسی A سامسونگ لو رفته و اینکه برای دریافت مجوز به کمیسیون ارتباطات فدرال تحویل داده شده و همچنین بر اساس توئیتی که یکی از روزنامه نگاران حوزه تکنولوژی به نام «آنونی ماناکو» انجام داده، «احتمالا» شاهد حضور حسگر تشخیص اثر انگشت در سری یاد شده خواهیم بود.
 
غول تکنولوژی کره ای همیشه این حسگر را در کلید هوم اسمارت فون های خود جای داده و بر همین اساس دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم شاید بخواهد در خانواده گلکسی A روند متفاوتی در پیش بگیرد. بعلاوه، تصاویر فاش شده از هر دو موبایل گلکسی A5 و گلکسی A7 هم نشان نمی دهد که این دستگاه ها در بخش پشتی خود اسکنری داشته باشند.
 
دو هفته گذشته مشخص شد که موبایل های گلکسی A3 و A5 از FCC برای استفاده در آمریکا مجوز گرفته اند. با این حساب زمان رونمایی از آنها خیلی دور نخواهد بود. هر دو مدل مذکور از فناوری NFC پشتیبانی خواهند کرد و با توجه به اینکه حسگر تشخیص اثر انگشت نیز دارند، احتمال می رود خانواده گلکسی A از سرویس Samsung Pay پشتیبانی کند و اسمارت فون های این سری به این قابلیت مجهز باشند.
 
جا دارد اشاره کنیم در حال حاضر فقط اسمارت فون های پرچمدار سامسونگ قابلیت استفاده از سرویس مورد بحث را در خود دارند.
 
حالا که سخن از  سامسونگ Pay به میان آمده باید بگوییم این سرویس در حال حاضر از 8 کارت اعتباری جدید همانند ویزا کارت های Chase و مستر کارت های Sun Trust نیز پشتیبانی می نماید. اسکنر اثر انگشت برای تایید هویت کاربر اصلی موبایل در سیستم پرداخت موبایلی Samsung Pay مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.