تلفن همراه

گوشی

November 24, 2015
15:42 سه شنبه، 3ام آذرماه 1394
کد خبر: 74639

گمرک ایران اعلام کرد،از پانزدهم آذر ماه سال جاری ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی های تلفن همراه وارداتی اجرایی می شود

گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست های کنترل هوشمند ورود کالا به کشورو به منظور تسریع و شفاف سازی فرآیند واردات تلفن همراه،افزایش دقت در کنترل های گمرکی، در نظر داردنسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی های وارداتی اقدام نماید.
 
بر این اساس از تاریخ 15/9/94علاوه بر اظهارنامه و لیست عدل بندی، ارائه شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) توسط کلیه واردکنندگان از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی است.
IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity شناسه بین المللی تجهیزات موبایل بوده و کلیه دستگاه های موبایل با قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM ، دارای این کد 15 رقمی مختص به خود می باشند.
 
در این کد ، اطلاعات مربوط به : مدل گوشی ، شرکت سازنده ، کشور سازنده و … وجود داشته و گوشی های تلفن همراه توسط این کد در شبکه های مخابراتی ثبت می شوند.
روش های دریافت کد IMEI :
1- بر روی بسته بندی دستگاه تلفن همراه
2- کد IMEI عموماً در زیر باتری موبایل قابل رویت می باشد.
3- با شماره گیری #06#* در تلفن همراه کد IMEI نمایش داده می شود.
 
وارد کنندگان می توانند از طریق مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرس : epl.irica.ir علاوه بر ارائه اظهارنامه الکترونیک خود به گمرک ، مراحل مختلف کاری خود را بدون حضور در گمرکات اجرایی پیگیری و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گمرک قرار دهند.
 
گمرک ایران از کلیه نمایندگان رسمی و ارائه کنندگان کالای تجاری تلفن های همراه در ایران دعوت بعمل می آورد با شرکت فعال در اجرای این طرح و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده ، علاوه بر ساده سازی و تسریع در انجام فرآیند های رسمی ورود کالا به کشور ، موجبات جلوگیری از جعل ، تخلف و قاچاق کالا را فراهم نمایند.
دستورالعمل نحوه ارسال اطلاعات شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) به همراه لیست عدل بندی اظهارنامه متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
 
همچنین به منظورارائه تسهیلات بیشتر ، بزودی امکان بررسی وضعیت گوشی های تلفن همراه از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.